E39 standkachel vrijschakelen

• BMW L.A. CarParts

Goedendag allemaal..

Mijn vraag is het volgende.. ik heb een bmw E39 benzine van bouwjaar 97..

Mijn bmw heeft iets dat heet standheizung. Nu heb ik gehoord dat je deze ook kan programmeren zodat deze op een bepaalde tijd aangaat.

Als ik door het menu heen blader kom ik deze optie niet tegen.

Nu is mij verteld dat je de optie om de tijd in te kunnen stellen moet “activeren”.

Heb gehoord dat ze dat bij de dealer kunnen om (via Modic) dat ding vrijschakelen.

Blijkt toch dat ze moeilijk kunnen gaan doen omdat BMW ongeveer 2 jaar geleden heeft besloten dat het eigenlijk niet meer mag op die manier en dus als resultaat dat er van alles gezegd word dat je een extra kabel enzo moet kopen..

Heb ondertussen een afstandsbediening kunnen kopen van iemand anders dus de midedelen zijn er wel..maar nu zit ik dus alleen met het vrij schakelen en inleren van de afstandsbediening hiervoor..(dit is er 1 met uitschuifbare antenne(tje)..

Wie kan me helpen om deze optie ook te laten werken..

Met vriendelijke groet andre

• fsmit79

Ik heb geen antwoord op je vraag, wel een vraagje aan jou. Waar kwam je die standheizung tegen? Ben er nog steeds niet over uit of ik het heb of niet.

• Martin

Hallo,

Het lijkt mij stug dat je een standkachel hebt in je benzine uitvoering.

De E39 diesel heeft wel (standaard) zo een kachel.

Als er wel een standkachel hebt, moet deze het gewoon doen aangezien deze dan als extra assesoire is meegeleverd.

mvg,

Martin

• sander

een benzine versie heeft eigenlijk nooit een standheizung tenzij dit als extra optie is ingebouwd

je kunt vaak wel een stand luftung in werking stellen,dwz ventilatie op een vooraf ingesteld tijdstip in werking laten treden.

hoe kom je tot de conclusie dat jouw e39 standheizung heeft????

• fsmit79

Euh, ik heb wel een diesel, heb ik dan standaard een standkachel?

• sander

mja vaak wel

ik weet alleen niet of dat voor alle types geld

de webasto word gebruikt om de motor snel op temperatuur te brengen en zit geloof ik rechts naast de motor

de dealers kunnen deze dan vrijschakelen voor standverwarming

• fsmit79

Hmm, heb nog nooit iets zien zitten naast de motor, dat ik niet kon plaatsen. Maar goed, ik ben geen monteur natuurlijk. Toch maar eens langs de dealer om te kijken of er iets in zit. Wel lekker, zo na een ijskoude winter er in de lente pas acher komen :)

• Rob530DH2002

Volgens mij is de Webasto als motoropwarmer iets van de generatie van commonrail motoren, ik meen ergens gelezen te hebben dat bv. de 525D en 530D 'm hebben en de 520D niet. Dus als ie in de oudere 525TDS zit is het puur als accessoire (voor de passagiers dus) en zal ie niet verborgen aanwezig zijn, maar ik weet dit niet 100% zeker.

• fsmit79

Nou dat klinkt aardig geloofwaardig. Het is al een oudere auto en ook geen common rail.

• Jan Willem

Goedemiddag Andre,

Met de afstandsbediening in regelen kan ik je helpen. onderstaande handeling exact uitvoeren en dan moet hij het doen:

1. De zekering van de interieurvoorverwarming (rechts in de koffer ruimte)verwijderen en na 10 seconden weer terug steken.

2. Direct na aanbrengen van de zekering binnen 3sec de rechtse toets op de afstandsbediening indrukken

3. vervolgens binnen 5sec de linker toets indrukken

4. na 3 seconden moet alles werken.

Heb ik nog een vraag aan jouw. bij mij in de boardcomputer staat alleen 'luft ein/aus. en geen Verwarming. waar staat dit bij jou? of hoe kun je dit in schakelen?

Groet

Jan Willem