Vraag voor Ruud

• Duits

Hallo Ruud.

Kan door verkeerd gebruikt van de autosleutel,de comfort schakeling uitgeschakeld worden.

Auto is bij een spuiter geweest,hij belde mij omdat hij niet wist hoe de auto op slot moest,heeft meerdere keren op de knopjes van de afstandbediening gedrukt.

Als ik nu de auto afsluit gaan de ramen en het schuifdak niet meer automatische dicht.

Vroeger heofde ik maar 1 keer kort op de Lock knop te drukken en alles slot vanzelfs.

Nu gaat het alleen als ik je Lock knop ingedruk houd tot alles gesloten is.

Heb de sleutel wel via contakt en 3 maal drukken gereset,zoals jij in een eerder bericht over CV hebt aangegeven.

Heeft altijd goed gewerkt,en nu hij van de spuiter afkomt niet meer,dus moet daar gebeurt zijn.

mvg Paul.

• sander

vaak laten de spuiters de accu (per ongeluk)leeglopen doordat bv een lampje in de kofferbak blijft branden oid

misschien heeft dat ermee te maken?

ga even naar de dealer en laat het resetten.

• Peter

Afhankelijk van welk type je hebt, wordt de verlichting automatisch na een x-aantal minuten gedoofd (16 min. voor de e38).

Verder hoort de comfortsluiting bij de 5- en 7-serie pas bij langer indrukken van de lock-knop te werken.

• Vakman Ruud

Voor de sluiten met de comfort stand moet de sluitknop ingedrukt blijven.

Als er een dier in de auto zit de deur met de sleutel sluiten en de sleutel doordraaien en vast houden dan werkt comfort ook.

In dat geval blijft de binnebeveiliging uit.

Het kan ook dat de comfort (afhankelijk van opties) ook bij het openen werkt.

Succes.

Ruud

• Duits

Hoi Ruud.

Bij mij was het altijd zo,dat wanneer ik 1 maal op de knop drukte voor de deuren te sluiten,gingen de ramen en het schuifdak ook meteen dicht.

Nu moet ik de knop zolang in houden tot alles gesloten is.

Na schade reparatie,bij een spuitbedrijf is dit het geval.

Het betreft een e46 coupe uit 2003,Alarm,CV,enz is orgineel BMW.

Kan dit mogelijk veroorzaakt zijn doordat de accu langdurig is ontladen,stekker vergeten aan te sluiten?En is dit bij de BMW garage mogelijk om het weer opnieuw in te stellen?

Mvg Paul

• tom68

Denk dat bij jou je alarm dat aanstuurt!!

Heb ik ook op mijn auto,maar wordt geschakeld door het alarm.

M.v.g Tom.

• Duits

Eigenlijk is het mij nog steeds onduidelijk……….niemand die een helder antwoord kan geven.

Toch bedankt voor het meedenken.

• tom68

Denk dat je het toch bij je alarm moet zoeken,mischien kapote zekering!!!

Of mischien moet het wel opnieuw ingeleerd worden,weet je wel wat voor alarm het is???

Orgineel,of later ingebouwd.

M.v.g Tom.

• Duits

Het is een orgineel alarm,zoals heel het cv systeem.

Dus geen later inbouw of gepruts.

Veder werkt alles perfekt.

• tom68

Dan heb je kans dat de dealer dit kan instelen

Mischien wel via de obd.

Maar dat zou je bij bmw even kunnen na vragen.

M.v.g Tom.