ABS ASC waarschuwingslampjes vakman ruud?

• lorenzo

hallo,

Dit is eerder in het forum opgenomen maar bij mij zijn deze lampjes ook aangesprongen.. het gekke is niet constant soms wel en soms niet..

ik lees hier ook dat er vaak een bescherming optreed als je te lage spanning hebt.. ik moet zeggen dat deze problemen (ABS en ACS EN ook nog airbaglampje) begonnen zijn toen mijn accu het begaf na 2 weken in de winter niet gestart te zijn, (aangedrukt en met dynamo weer opgeladen) kan het liggen aan dit fenomeen of moet ik kijken naar een sensor die niet goed is..

Ik heb voor morgen een afspraak bij de garage, alle tips zijn welkom (voordat ze mij een ABS computer aan proberen te smeren)

• sander

tja

uitlezen en dan eens verder zien.

het kan de computer zijn maar ook een sensor.

• cetin

Hallo Lorenzo,

ik had met mijn 523I (E39) uit 1997 iets gelijks.

soms gingen de abs en asc lampjes branden, en na een paar km weer uit.

Of juist als ik over een drempel reed gingen ze aan, en dan werkte de snelheidsmeter ook niet meer.

Nu ben ik paar maanden verder en ASC en ABS lampjes blijven branden, snelheidsmeter werkt niet.

uitlezen gaf aan: wheel-speed signal, front right

Ben jij al naar de garage geweest ?

Wat was het resultaat ?

Bedankt alvast.

E. Cetin

• lorenzo

Hallo Cetin,

ik heb mijn zomerbanden er weer opgezet en heb mijn velgen schoongemaakt met een hogedrukreiniger.. lampjes branden niet meer! dus bij de garage zeiden ze dat het wellicht vuil o.i.d was.

Ik had trouwens niet dat mijn snelheidsmeter het niet meer deed, ik had puur de waarschuwingslichtjes… de rest deed het

Ik denk dat het bij jou een kapotte sensor is, in het slechtste geval een ABS computer, maar dat lijkt me niet.

ik kan je aanraden op internet te zoeken naar een goede sensor, dparts is bijv. een goed bedrijf voor gebruikte onderdelen, ik heb daar laatst een airbagcomputer gekocht… 50euro!!!!!!!! helemaal top!