zuiger vast remklauw

• calypso

Is het ok als een vast zittende zuiger van een remklauw wordt schoongemaakt en weer gangbaar gemaakt wordt?

Garage belde mij net op met de opmerking dat dit de reden was waarom auto sterk naar rechts trok en

hevig begon te trillen tijdens het rijden. Volgens hen is probleem nu opgelost.

Ik vind het best maar het moet wel een duurzame oplossing zijn.

• fsmit79

Als ze de zuiger goed hebben schoongemaakt, gecontroleerd op beschadigingen en hebben voorzien van een nieuwe rubber afdichting, lijkt het mij geen probleem.

• calypso

De afdichting was nog goed volgens monteur.

Het vreemde is dat de auto op de remmentest bank aan beide kanten perfect gelijkmatig remt

maar op de weg nog steeds naar 1 kant trekt bij remmen. Ook het stuur staat scheef als ik recht rijd.

Heb wel aantekening bij apk keuring dat fuseekogels vervangen moeten worden, zou dat ermee te maken kunnen hebben? Hoe merk je dat in het ridjen als fuseekogels versleten zijn?

320D 1998

• fsmit79

Nou en of dat ermee te maken heeft. Als je fusee versleten is, zit er speling op het wiel. Dat zorgt voor trekken bij optrekken en remmen.

Eerst de fusee maar eens vervangen, dan pas kijken of de rest in orde is.

• Peter

Vergeet ook je draagarmrubbers niet, als je arm beweegt tijdens remmen krijg je ook trillingen en scheeftrekken.

• calypso

Dank voor advies, draagarmrubbers voor zijn al vervangen tijdje geleden.

• roy moonen

hallo ik heb een probleem met een zuiger die vast zit in de remklauw .heb de rem klauw al uit elkaar gehaald dus 2 helften met ieder 2 zuigers 1zuiger zit vast hoe krijg ik deze eruit? dit betreft een motorfiets yamaha FZR 600