draagarm rubbers inpersen E39, waar?

• franklee

Ik begrijp dat het ook mogelijk is om alleen nieuwe rubbers in te laten persen ipv de hele draagarm te vervangen. Weet iemand wie dat in de omgeving van Dordrecht kan doen?

• fsmit79

Iedere willekeurige garage heeft wel een pers volgens mij. Dus als je de draagarm los hebt gehaald, bel dan eens rond naar een paar garages.

• franklee

ok, dank je… had het idee dat het een speciale pers was.. ik zal binnenkort eens bellen, eerst nog een keer mijn remschijven zien te monteren.

• fsmit79

Remschijven is niet zo moeilijk. Heb je een Tis, of werkplaatshandboek? Het is geen speciale pers die je nodig hebt, maar gewoon een hydrolische pers. De twee garages waar ik vaak heen gaan hebben er allebei eentje staan. Vooroorlogs welliswaar, maar buitengewoon effectief. Ik denk dat iedere willekeurige garage wel zo'n ding heeft staan.

• mack

draagarm voor of achter?

• franklee

Draagarm rechts voor, zat al speling op in de apk van augustus, maar was geen nog geen afkeuring. Ik wil daarom zowel rechts- als linksvoor graag nieuwe rubbers. Vanwaar de vraag? Ken jij een adresje?

• mack

heb van mn achterwiel ophangen net alle rubbers vervangen en nieuwe lagers erin gezet, heb het met eigengemaakt gereedschap gedaan en werkte perfect, mischien als je beetje kan improviceren dat je het ook zelf kan doen, scheeld je weer hoop geld denk ik!

gr mack