achterruit E46 Touring

• H.C. de Man

Sinds oktober "09 ben ik in het bezit van een E46 touring uit 2000. Ik heb gezien dat je de achterruit kunt openen. Maar ik zou niet weten hoe dat moet. Op mijn sleutel zit wel een knopje om de achterruit te openen. Maar wanneer ik er op druk gebeurt er echter niks. Wie kan mij vertellen hoe het wel moet.

Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties

Mvg. H.C. de Man

• Bimmer

Achter je ruiterwisser zit ook een klein knopje, gaat ie dan wel open?

Zo niet, dan waarschijnlijk zekering stuk o.i.d.

Ik heb mijn zekering er expres eruit getrokken, want mijn achterraam ging open tijdens het rijden. Blijkt een veel voorkomend probleem.

• vincent

Mijn achterraam gaat ook af en toe open, kan iemand mij vertellen welke zekering ik eruit moet halen?

• Bimmer

Je moet even in je zekeringkastje kijken, daar ligt zo'n blaadje met een lijst van zekeringen. Op dat blaadje staan achter een paar zekeringen: Touring. Je moet dan die zekering pakken waar ‘Zentral vergendelung (Touring)’ op staat. Ik weet uit mijn hoofd niet precies welke dat is, maar is niet moeilijk om te vinden.

• Vincent

heb de betreffende zekering eruit gehaald en is het probleem over.

bedankt voor jullie reactie

Vincent

• sakimoto

hoi Vincent, ken jij mij vertellen welke zekeringsnr het is?

het overzicht zekeringen ontbreekt namelijk bij mij.

groet Sakimoto

• Robman

Het echte probleem zit in de draden die door de achteruit lopen van het druk knopje.

Deze bedrading gaat na verloop der tijd kapot bij mijn touring uit 2001 is deze nog onder garantie vervangen.

Daarna is het probleem opgelost,echter de achteruit is wel erg duur om uit eigen zak te vervangen.

(+/- 700 euro) dus de zekering is een stuk voordeliger.

Groeten Robman.