tension struts

• fsmit79

Gisteren de E39 een grote beurt gegeven. Remblokken achter, olie, filter, luchtfilter en dieselfilter vervangen. De thermostaat, koelvloeistof en stuurbekrachtigingsolie, en multiriemen moeten nog.

Door het niet goed terug draaien van de oliedop maandje geleden een liter olie verloren onderweg. De hele onderkant zit echt onder. Balen, want hij was mooi schoon. Ik zoek nog een brug waar ik met de hoge druk er langs kan gaan.

De rubberen scharnierpunten van de draagarmen voor zijn versleten. Ze zijn nog niet door, maar zeker aan vervanging toe. Het zijn degenen die direct met de kop onderop de schokbreker zitten. Al wat handleidingen gevonden om het te vervangen.

Het lijkt erop dat ik de rubberen scharnierpunten apart kan vervangen. Dat scheelt natuurlijk weer. Iemand ervaring, hoe lang ben ik er mee bezig? Persen lastig?

• Rob530DH2002

Dat van die brug zal lastig worden denk ik, wie wil zijn brug ter beschikking stellen en dan al die olie op de vloer zien? Ik zou er gewoon onder kruipen en met wat oude lappen de boel afnemen, de rest zal vanzelf verdwijnen door regen/opspattend water.

• Vakman Ruud

Ik vervang tegenwoordig de hele draagarm, want na het vervangen van het rubber kan je wachten op de fusee.

Neem een krik mee naar de wasplaats en spuit zo de boel op de krik af

Groeten.

Ruud

• fsmit79

Ook een idee!

De dealer rekent voor de silentblocks voor beide kanten € 40,- en voor 2 complete draagarmen incl nieuwe silentblocks € 270,-. Toch het risico waard. Nouja, eerst maar eens zoeken op internet naar webshops etc.

• Peter

Neem een stapel doeken/lappen en een bus remmenreiniger mee, dan wordt het weer als nieuw zonder het risico om sensoren te beschadigen met een HD-reiniger.