BMW's ETK en TIS op W7

• Vakman Ruud

ik moest toch een nieuwe laptop aanschaffen voor DIS en Ediapas, die werken nog niet, maar na wat geploeter heb ik ETK en TIS werken op Windows 7.

De volgende aktie is Carsoft, WDS en de oudere BMW software, zoals ETM, EBA, enz.

Groeten.

Ruud

• Vakman Ruud

WDS werkt ook, maar W7 vind ik nog niks. Zal wel wennen zijn

Groeten.

Ruud

• sander

das mooi ruud maar heb je eventueel ook wat tips voor de mensen die dat ook willen doen?

trouwens heb je etk ooit nog op vista werkende gekregen?

• erikbmw

Hallo Ruud en Sander

Mooi dat het werkt.

Ik heb nu ook ETK werkende op windows 7 en op een 64 bits systeem.

TIS krijg ik maar niet werkend op windows 7 en op een 64 bits systeem. Werkt het bij Ruud ook op een 64bits systeem?

Als ik TIS installeer dan open ik OPEN MAP TIS, OPEN MAP BMW , OPEN MAP TIS , OPEN SET UP KIES TAAL NEDERLANDS en dan loopt hij niet verder.

Weten jullie hoe dat kan?

Meteen nog een vraag , Als ik carsoft installeer dan open ik setup en hij begint dan te installeren maar komt dan met de melding dat het niet werkt op een 64 bits systeem.

Hebben jullie hier ook een idee over hoe ik het op moet lossen ?

Bij mij was de oplossing van ETK : Open het bestand javaclient.propperties ind map C:\bmwgroup\ETKlokal\javaclient\classes.

Verander regel ( http://localhost:2149/javaserver/clientservice) ( 2149 ) = is er extra ingekomen.

Verander tomcat.port = 2149 ( 2149 ) = is er bij gekomen en toen liep hij door.

Heel veel succes voor de mensen die het gaan proberen.

Ik heb er al de balen van.

Gr Erik

• Rob530DH2002

Heb hetzelfde probleem met Windows 7 64 bit voor Carsoft maar nog niet echt gezocht naar een oplossing. Eventueel een virtuele XP 32 installeren.

• erikbmw

Hallo

Voor mij was de oplossing een nieuwe windows 7 installeren en dan de 32 bits versie of een andere laptop.

Ik heb gekozen voor een andere laptop er bij.

Gewoon 1 van marktplaats en daar heb ik xp op staan en ETK,TIS,WDS werken weer perfect.

Morgen ga ik Carsoft proberen.

Succes

Gr Erik

• Rob530DH2002

Heb ge-experimenteerd met Microsoft Virtual PC 64 bit op Windows 7 64 bit, er kwam een melding dat er geen ondersteuning is. Toch geprobeerd maar het levert een onwerkbare virtuele XP op met een zeer hoog processorgebruik (in de virtuele PC dan). Wat waarschijnlijk wel werkt is Windows XP Mode in Windows 7, maar dan heb je de duurste versies van Windows nodig, Windows 7 Professional, Enterprise of Ultimate. Vrijwel alle laptops hebben de goedkopere versies zoals de Premium.

Windows 7 32 bit ga ik niet installeren, dat is terug naar af. Ik denk dat ik over een tijdje een Windows 7 64 bit Ultimate installatie ga doen en dan eens checken hoe die XP Mode het doet. Tot die tijd maar een oude Pentium III desktop gebruiken, zo vaak is uitlezen niet nodig.