motor uitbouwen

• bas

Nadat er een gat in mijn motor is gekomen heb ik besloten om mijn 325 tds te gaan reanimeren met een ruilmotor. Gat van 4 cm was ontstaan door de oliepomp…

Nu sta ik aan de vooravond van de transplantatie echter nu is mijn vraag heeft iemand daar ervaring in of tips over hoe je het het beste kan doen. Misschien dat er ergens een PDF-file over bestaat ofzo.

Mocht je toevallig nog een goed blok hebben staan of weten staan mag ook, heb er al wel 1 op het oog maar hoe meer hoe beter.

Met vriendelijke groeten

Bas

• sander

dude

ga dit aub niet zelf doen

ik heb de indruk dat je bij lange na niet technisch genoeg bent om dit tot een goed einde te brengen

misschien vergis ik me hoor!

oliepomp?? de oorzaak?? hoe dan??

deze zit helemaal onder in je carter,of is dit zo,n beruchte woekerende pomp??

• bas

Bedankt voor het vertrouwen.

Ik denk namelijk dat 4 jaar MTS autotechniek mee wel een heel eind moet brengen.

Maar omdat je het zo vreselijk graag wil weten hoe het gat in mijn motor komt prima.

Er loopt namelijk een stang die de oliepomp aandrijft of what ever door de wand van de motor in het onderblok. Deze is om wat voor rede dan ook vastgelopen en hierdoor de weg van de minste weerstand gevolgt. En dus er net boven door mijn motor gekomen.

En ja een motor eruit halen is veel werk en nee ik doe dit samen met nog iemand.

Maar goed, ik snap je bezorgdheid echter dit was niet mijn vraag.

• fsmit79

Het is nogal een klus, en misschien dat Sander zich baseerde op het feit dat je niet kon aangeven wat de oorzaak van het gat was. Het gaat er om dat je zelf het vertrouwen hebt de klus te kunnen klaren. En natuurlijk de juiste gereedschap en een klusplek. Maar dat zal wel goed zitten.

Een goeie ruilmotor zou ik zoeken via onderdelenlijn.nl of via Ruud. Hij heeft een lijst met alle bmw slopers in Nederland, en bovendien een hoop kennis om je de juiste adressen te geven.

In de TIS staat naar mijn weten een complete handleiding voor het vervangen van de motor. Ook daaraan kan Ruud je helpen.

• bas

He bedankt man daar heb ik iets aan.

Ja de locatie heb ik inderdaad en een motortakel en een autoambulance. Ik heb vandaag pas voor het eerst gezien hoe mijn auto er aan toe was en nu ook pas weet wat er gebeurt is.

Ik zal Ruud wel eens effe benaderen. Vandaag al via onderdelenlijn.nl gekeken want daar haal ik best vaak iets vandaan. Niet dat ik een slechte auto heb maar ja, mijn vriendin rijdt Alfa….

• sander

nou nou 4 jaar mts toe maar

kijk gezien je eerdere posts heb ik gewoon het idee gekregen dat je niet erg technisch was gek he?

trouwens stang of iets dergelijks klinkt nou nog steeds niet erg terzake kundig ,begrijp je?

en trouwens als je na 4 jaar mts autotechniek nog steeds een pdfje nodig hebt om een motor blokkie uit een auto te klooien dan vraag ik me af wat je later wilt worden.

sorry hoor!

door je eerdere vage berichtgeving kom je nu eenmaal bij mij over als niet onderlegd.

ligt vast aan mij

Geachte lezers,

gisteren was voor mijn auto een sombere dag. Hij heeft de geest gegeven. Ik hoorde vandaag van de garage ?????dat er een gat in mijn motor zit.

Ik weet effe niet wat ik nu moet doen. Iemand een idee of moet ik hem officieel dood laten verklaren….

Het gaat hier om een 325tds executive met alles erop en eraan. Technisch is hij prima behalve de motor dan…

Iemand een idee of misschien een leuk adres voor een motor en een inbouw ofzo?

Alvast bedankt

• bas

sander

wat ik later wil worden doet niet ter zake, ik weet wel wat jij moet worden en dat is misschien volwassen.

Ik hoop namelijk dat er misschien wel mensen zijn die meer weten of er ervaring in hebben. Dat heet gebruik maken van de kennis van anderen.

Klopt, ik heb inderdaad nog nooit een motor uitgebouwt van een BMW en al helemaal geen diesel. Het gaat mij dan ook niet zo zeer om hoe het moet maar meer om eventuele aandachtspunten oid.

En ja, mijn auto is AFGESLEEPT naar een garage, dit ivm een leenauto. Ik heb verder gervraagd joh ik denk de koppaking, maar kijk er eens naar. Is dat zo erg dan? Is dat niet technisch onderlegd?

En over dat ik niet wist wat ik moest doen, dat lijkt me logisch, mijn auto is nu bijna financieel total loss. Van daar mijn 1e vraag op dit forum.

Maar goed, ik heb wat ik zocht en dat heb ik van fsmit79 gehoord.

Ik zal speciaal voor jou een foto ervan maken gezien je obsessie voor gaten.

De groeten.

• sander

haha over volwassen gesproken

luister jongen ik begrijp alles best hoor

maar geef toe en lees nu eens terug ,ik kon toch niet weten hoe handig jij bent met auto,s

en als je op zoek bent naar bepaalde info dan heb ik een tip voor je VRAAG DAAR DAN NAAR

ik neem aan dat je in je opleiding ook geleerd hebt om snel to the piont te komen?

en dan nog wat als je vragen hebt geef dan wat meer gerichte informatie dan hoeven we hier niet eerst vragen te stellen om je te kunnen helpen

tip! denk erom dat wanneer je een andere motor vind dat je ook de motorsturingsmodule erbij krijgt,anders gaat de motor nooit lopen in jouw auto.

maar dat wist je vast al toch?

oja "je gaat me nu toch niet vertellen dat je nog niet eerder van tis gehoord hebt toch??

buiten dat je op school vast wel toegang hebt tot allerlei werkplaatsinfo voor alle auto,s OF NIET?

• Rob530DH2002

Uhm, gentlemen…

(:P)

• bas

hoi sander,

leuk dat je me zo jong inschat,

helaas…

Das een goeie tip van de motorsturingsmodule, dat wist ik niet. Ik heb er alleen maar voor geleerd en dat is toch wel wat jaartjes geleden. Ik ben nu geen monteur namelijk, doe het alleen nog maar hobby matig. Af en toe op het circuit, das alles. En de Alfa van mijn vriendin.

Dus nee ik heb geen toegang tot de diverse documentatie want mijn school bestaat al niet eens meer.

Ik heb ook heel ruim gevraagd, dat klopt, ik ben alleen in 1e instantie afgegaan wat de garage heeft gezegd, en het belangerijkste voor mij is dat mijn auto het waard is om gemaakt te worden, dat telt. Maar ik ben toch alweer een heel eind gekomen vandaag en jaook ik heb wat aan jou suggesties en opmerkingen gehad. Behalve dat ik het ook erg leuk vind om mensen op de kast te jagen. In ieder geval bedankt daar voor.

Even zonder gekheid, ik ben al een stuk verder en ga woensdag een blok halen, ik laat wel weten als hij het weer doet en tot die tijd rij ik in een Alfa….:?

Zo beter Rob530DH2002 ?B)