ABS Sensor of Regelkast 520I E39 98'

• B Aarts

Bij mijn auto brand het lampje van de remmen en de ABS ook doen de ABS, snelheidmeter, dagteller en kilometerteller het niet meer. Ik heb dit uit laten lezen bij BMW en hierin wordt vermeld dat de ABS sensor links achter EN rechts voor kapot zijn. BMW geeft aan dat het ook de regelkast kan zijn. Heeft iemand ervaring met deze melding? De regelkast is namelijk prijzig om te reviseren maar het kunnen dus ook de 2 sensoren zijn.

Bedankt alvast voor de info!

• fsmit79

Is dit niet weer een voorbeeld van het elektrische deel van het contactslot, dat hapert?

• Bjorn

Bedankt voor je reactie,

Ik denk het niet auto is namelijk uitgelezen bij BMW en het is echt iets met de ABS

• fsmit79

Ruud wijst in dit soort gevallen vaak direct naar de rechter abs sensor. Even zoeken op het forum zal je al snel wat leesvoer opleveren. Toch is bij meerdere mensen al geconcludeerd dat diverse klachten te herleiden waren naar de elektronische schakelaar op het contactslot, of ze nu niet, 5 of 1 keer waren uitgelezen.

• Nils

Helaas denk ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat je abs module stuk is… Zelf idem gehad. Je schijnt hem er zelf af te kunnen halen om op te sturen en gewoon doorrijden maar dat zou ik hiet ff in oude posts uitzoeken. driehonderdzoveel euro dacht ik.

Denk eraan dat je kmstand ook echt stil staat zolang je dit niet verhelpt….! (ik had er ook geen haast mee daar bij regelmatige test het systeem gewoon funtioneerde met/tijdens de brandende dashboardlampjes, maar toen het bijna constant de storing aangaf ipv af en toe toch maar laten repareren )

• Bjorn

Weet iemand mij te vertellen waar deze regelkast percies zit? Is het degene met zoon langwerpige stekker er aan achter de koplamp aan de passagierszijde? Zit vast met 4 torkx en een bout. En hoe krijg ik deze stekker los?

• fsmit79

Ik denk dat je voor de abs unit bij de computer moet zijn?

• sander

abs unit zit achterop de abs pomp

maar vervang eerst de sensors maar

is trouwens vreemd dat beide als storing gegeven worden

ik heb met mijn 5 destijds zelf uitgelezen en de sensor rv of de abs module was defect

gelukkig was het de sensor!

• Bjorn

Sander was het ook jou km teller die niet meer werkte of alleen de ABS?

• sander

nope

geen van beide

ik kraag alleen een melding op het dashboard,(dat gele cirkeltje met de a in het midden)

ten teken dat de abs niet meer werkte

verder geen storingen of andere problemen

de snelheidsmeter krijgt geloof ik ook de data van de la sensor