wie zou voor mij parkeersensoren kunnen plaatsen
woon in friesland
bmw 318D 2006
pffoe daar leg je wel druk mee op hoor(
weet je wat t is sieger ,ik vind gewoon dat wanneer je zon jonge nette auto hebt daar niet met van die foute aftermarketzooi opties bij moet gaan zetten.
ok ok er zijn wel goede producten bv waeco heeft goede sets,en er zijn ook wel inbouw stations.
maar oem (fabrieks spul)past beter werkt beter en werkt ook samen met de rest van de auto.,
waarschijnlijk heb je in je beeldscherm straks zicht op de werking van de sensoren dat is toch veel mooier.
of misschien kun je zelfs wel camera,s laten plaatsen dat is misschien nog mooier.
vraag te gewoon eens bij een goede dealer.
het zal best duurder zijn maar ja wie mooi wil zijn……
misschien kun je het ook wel bij thommy.nl of wheelsonline oid vragen maar toch ga voor oem (de waarde van de auto blijft ook behouden)
Ben het met Sander eens dat origineel het mooiste is, dat wordt gekoppeld aan de computer van de auto en daarmee dus integraal uitleesbaar en dus ook onderhoudbaar.
Mijn auto is wat ouder, en ik had geen zin om veel geld uit te geven, dus heb een aftermarket set ingebouwd. Gekoppeld aan de achteruitrijlampen werkt het uitstekend. Ik heb overwogen een camera te plaatsen, maar dat betekende een apart schermpje inbouwen en dat ging me te ver.
Mocht je uiteindelijk toch kiezen voor aftermarket rommel, stuur me dan eens een berichtje, dan kan ik je adviseren.
Ik ook niet, en ik hou het eigenlijk ook altijd origineel. Maar goed, soms besluit je toch anders he.
Die aftermarket sensoren heb ik ingebouwd in mijn touring. De voeding komt van de draad voor de achteruitrijlampen, en de sensoren zelf zijn relatief simpel in te bouwen in de bumper. Van onderaf kan je achter de bumper kijken en zien dat er precies twee gaten zijn gespaar in de aluminium stootbumper achter het plastic. Met enig meetwerk kan je van buitenaf de gaten terug vinden en er met het bijgeleverde boortje een gat voor zagen. Op de hoeken van de bumper kan je de stootstrip gewoon los trekken en daarin de sensoren bouwen. De bedrading trek je netjes weggewerkt naar de bovenkant van de bumper en tussen het rubber door naar binnen. Daar sluit je alles aan en klaar ben je. Ik heb er een anderhalf ur over gedaan, en was 55euro kwijt voor de set.
Ik heb nog zo'n set liggen, de sensoren zijn zilver, maar waarschijnlijk prima over te spuiten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?