Wie weet wat het probleem is…..
330d 2003. Startmotor draait goed rond, maar motor pakt hem niet op….. op gegeven moment wel, dan sputtert het wat, even goed gas, en dan loopt het weer normaal!!
rara, wie kan mij helpen
Slecht starten en een zwarte walm doen mij denken aan de gloeibougies, maar dat is niet te koppelen aan inhouden bij hoge toeren. Als je zin hebt, kun je de gloeibougies in ieder geval redelijk simpel controleren. Begin eerst eens met de gloeiunit te controleren. Als de zekering nog heel is, kun je de weerstand per bougie controleren, bij de hoofdunit. Hoe dat werkt, is hier ergens te vinden, volgens mij in een draadje dat ik ooit zelf heb geopend.
Je kunt ook de bougies er uit halen en er 12v op zetten. Als ze binnen niet al te lang roodgloeiend worden over de hele lengte, zijn ze goed. Als het langer dan een minuut duurt voordat ze rood worden, of ze worden helemaal niet rood, dan moet je ze vervangen.
Hallo,
Ook hier een soortgelijk probleem; De startmotor draait keurig rond maar de motor wil niet direct aanslaan. Pas na 3 a 4 seconden starten begint hij op te pakken, vervolgens snel een tikje op het gaspedaal en hij loopt.
De eerste keer de ANWB erbij gehaald, de man vertelde mij dat het waarschijnlijk de gloeibougies zouden zijn. De bougies laten vervangen in een garage maar nog steeds slecht starten (de man van de garage beweerde wel dat er 2 overleden waren). Maar nu zit ik dus nog steeds met hetzelfde probleem.
Hopelijk heeft er iemand een volgende tip.
Alvast bedankt!
Het gaat overigens over een E46 320d bj2000 pre-facelift.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?