'01 - E39 - verkopen of slopen

• magnum

Ben 1e eigenaar van een BMW touring '01 (angel eyes) 520d in de goeie kleur blauw met beige leer, kinderzitjes, etc.

Kleine problemen die er zijn geweest kun je hier allemaal nalezen. (ruiterwisser vast, egel defect, luchtmassameter)

Maar na 8 jaar probleemloos dik 360.000 vooral lange afstanden rijden moet ik eigenlijk iets anders om mee bij klanten voor te rijden.)

Maar nu komt de maar. Wat moet ik doen. Verkopen of slopen ???

Als ik alles los verkoop brengt hij mij meer op dan wat de handel er voor over heeft. Maar adverteren met 360k duurt een eeuw

wat is jullie advies

• magnum

Wat ik nog kwijt wil is het volgenden. Maar dat is zonde met net een paar nieuwe banden en verder nog een prima auto die me nog nooit in de steek heeft gelaten of een hartverzakking bij het afrekenen bij de dealer heeft gegeven.

• franklee

Als het alleen de motivatie is ivm het voorrijden bij klanten: Ik rijd sinds een half jaar zelf ook in een eigen e39 uit 2001 (530D Touring met ongeveer 220.000km) na 12 jaar lease (met o.a. een nieuwe Chrysler Grand Voyager, en nieuwe Renault Grand Espace). Ik heb er geen enkele moeite mee om bij klanten voor te rijden en zonder vreselijk belangrijk te willen doen: ik heb echt geen flauwe job, ik had ook een nieuwe BMW 5 kunnen leasen (tegen m.i. veel te veel geld, ook gezien de bijtelling).Maar de klant vind het helemaal geen verkeerde keuze en vond de E39 ook de mooiste uit de serie van afgelopen jaren,

Gewoon doorrijden naar de 500.000 zou ik zeggen, als íe inderdaad nog zo goed is.

• sander

+1

misschien geef je hiermee aan ook zakelijk slim te denken??

• Rob530DH2002

Ahum, je vraagt op een BMW forum of je je auto moet slopen, wat denk je zelf wat hier het antwoord is?

(:P)

• fsmit79

Ik rij in een 1997er 525 touring, en met name zakelijk. Ik kan je vertellen dat mijn zakelijke contacten, maar ook directe collega's nog steeds vol verbazing staan te kijken dat ik een in hun ogen duurdere prive heb, dan zij in de lease (veelal 3 series, v50 etc). Met andere woorden, de 5 serie (met name de touring) gooit echt nog steeds hoge ogen. Dus als het je aanzien betreft, hou de auto lekker! Helemaal omdat ie je nog nooit heeft laten staan. Wat wil je nog meer? Of toch liever een nieuwe auto zonder enige charme, met kinderziektes en iedere maand een godsvermogen afdragen zonder er iets aan over te houden.

Aan de andere kant, mocht je hem toch willen verkopen, dan zou je er toch nog rond de 4 mille voor moeten kunnen krijgen. Dat kan je ook bij elkaar krijgen door alle onderdelen los te verkopen, maar dan zit je wel een half jaar met een huis/garage vol onderdelen en iedere week iemand anders over de vloer. Om maar niet te spreken over het gezeik met marktplaats etc.

Enfin, voor mij zou de keuze duidelijk zijn. En tot slot, financieel kun je het echt niet goedkoper uitkiezen dan een auto met verwaarloosbare afschrijving, 1200euro onderhoud per jaar en met een beetje geluk een redelijke km-vergoeding van de zaak. Voor dat geld per maand, kun je nog geen polo leasen.

• Rob 520I E39 2001 GY49132

Lekker blijven rijden,ik vind dit nog steeds een van de betere BMW's tot nu toe,hoewel ik nog wel eens terug denk aan mijn oude E28 518.

Rob.

• pieter_bmw

Ik zou gewoon doorijden, vooral als hij technisch en optisch nog 100% is. Met zo'n auto mag je zeker gezien worden, dat hij bijna 10 jaar oud is doet er niet toe.

Kom maar een voorrijden in een 6 serie uit de jaren 80 die in perfecte staat is. Dan draaien daar alle hoofdjes naar toe, en niet naar de gloednieuwe leasebak die er naast staat.

• e46coupe

Doorrijden natuurlijk.

Meest efficiënte reden lijkt mij.

• magnum

Goed jullie hebben we wel aan het denken gezet met de reactie op lopen of slopen. Conlusie we lopen nog steeds en we zijn met een vers setje achterschijven (1e keer na 370k) met binnen en buitblokken voor 389,- incl montage) en we zijn na bijna 6 mnd weer en bijna 20k verder.

Handrem ging kapot bij het ´keuren´ op de rollenbank. Gewoon stilstaan onderweg bleef ie nog als een blok beton staan. Maar door op de rollenbank te testen moeten de remschoenen van de handrem ook schurend over de verroeste binnenkant van de schijf draaien. Op de roestbonken klapten de schoentjes kapot en toen moest er een verse set op.

Had voorkomen kunnen worden door het spul er op tijd bij een blokken wissel een keer met een boormachine met zo´n ronde staalborstel er op te ontroesten. Afijn voor wie er wat aan heeft.

Op de brug zien ik dat het flexibele deel van de kardanas half gescheurd is. Dat is al heel lang zo. Bij gas los voel ik al heel lang als de toeren voldoende zijn gezakt een zachte ´klonk´ van de speling op het ding.

Q 1 zo´n nieuwe schijf kost niet de wereld maar de vraag is kan ik hem er zelf onder zetten of moet ik dan ik weet niet wat aan gereedschap en spullen in huis halen?

Q 2 of zijn er shortcuts via de sloop?

Q3 'mag dat kosten.