Ik rij in een 1997er 525 touring, en met name zakelijk. Ik kan je vertellen dat mijn zakelijke contacten, maar ook directe collega's nog steeds vol verbazing staan te kijken dat ik een in hun ogen duurdere prive heb, dan zij in de lease (veelal 3 series, v50 etc). Met andere woorden, de 5 serie (met name de touring) gooit echt nog steeds hoge ogen. Dus als het je aanzien betreft, hou de auto lekker! Helemaal omdat ie je nog nooit heeft laten staan. Wat wil je nog meer? Of toch liever een nieuwe auto zonder enige charme, met kinderziektes en iedere maand een godsvermogen afdragen zonder er iets aan over te houden.
Aan de andere kant, mocht je hem toch willen verkopen, dan zou je er toch nog rond de 4 mille voor moeten kunnen krijgen. Dat kan je ook bij elkaar krijgen door alle onderdelen los te verkopen, maar dan zit je wel een half jaar met een huis/garage vol onderdelen en iedere week iemand anders over de vloer. Om maar niet te spreken over het gezeik met marktplaats etc.
Enfin, voor mij zou de keuze duidelijk zijn. En tot slot, financieel kun je het echt niet goedkoper uitkiezen dan een auto met verwaarloosbare afschrijving, 1200euro onderhoud per jaar en met een beetje geluk een redelijke km-vergoeding van de zaak. Voor dat geld per maand, kun je nog geen polo leasen.