Achterraam E46 Touring 2001

• Marc

Achterraam E46 Touring 2001 in de achterklep opent plotseling automatisch onder het rijden.

Verder opent het achterraam goed indien met de afstandsbediening deze geopend wordt.

Echter onder het rijden plotseling open is toch minder. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen??

Er zal waarschijnlijk wel al over geschreven zijn, kan dit nog niet zo snel vinden..

Alvast bedankt,

Marc

• Bimmer

Ik heb precies hetzelfde, vooral met dit weer werkt het niet naar behoren en irriteerde mij mateloos. Ik gebruik dat raam nooit en heb dus de zekering eruit getrokken en heb nu nergens meer last van :)

• Robman

Ik ken het probleem en heb er ook last van gehad.

Onder de ruitenwisser zit een knopje om alleen het raampje te openen,de bedrading van het knopje loopt door de achteruit.

Ik heb zelf ook een E 46 uit 2001 en had het zelfde probleem bij mijn auto is het raampje nog onder garantie vervangen.

Het raampje alleen schijnt ongeveer 650 euro te zijn,niet alle dealers zijn op de hoogte van het probleem.

Het heeft bij mij ook even geduurd voor dat ze het gevonden haden.

Groeten Rob

• Marc

Bedankt,

Lijkt wel te kloppen wat jij schrijft. Ik denk dat ik de zekering maar eens ga opzoeken van dit achterraam.

Groeten,

Marc

• Robman

Nadat het ruitje is vervangen storing niet meer terug geweest.

Het is ook een euvel wat sommige Bmw dealers gelijk herkennen.

Maar doet de knop van de achteruit het wel,zonder sleutel?

• Marc

Ik heb het even gecheckt.

Achterraam reageert wel op de sleutel, dus hij springt los, terwijl de rest van de portieren gesloten blijven. Om even de boodschappen achterin te zetten. Maar indien de auto gewoon open is, dus alle portieren van het slot, krijg ik de achterruit niet open wanneer ik het knopje indruk!!

Dus zonder sleutel gaat hij niet open.

?????

• Robman

Als de auto open is hoort het knopje om de ruit te open gewoon te werken.

De knop op de sleutel gaat via de ontvanger in de auto,waarschijnlijk is de bedrading in ruit bij jou ook kapot.

Het kan ook de schakelaar zijn maar dat lijkt mij niet ,het is een zwak punt in de auto.

Ik weet niet hoe het precies in elkaar zit ,het is bij mij nog onder garantie vervangen.

Ik weet niet of je in het bezit van Tis Of Etk,Wds, dan kan je kijken hoe de bedrading loopt.

Waarschijnlijk zit het onder de achter spoiler bij de scharnier dan kan je hem los maken en doormeten.

In jouw geval zal hij wel onder broken zijn,bij mij werkte het nog wel maar af en toe met wisselde temperaturen wel of niet of open tijdens rijden.

Succes Rob.