1x per dag zwarte rook

• pieter_bmw

Hallo,

Ik heb een 320D e46 uit 2002. De laatste dagen valt me op als ik vol gas geef (na goed warmrijden) er even een stoot zwarte rook uit de uitlaat komt.

Als ik daarna nog eens vol gas geeft, blijft het weg. Het lijkt alleen de eerste keer dat ik op een dag vol gas geeft voor te komen. Is overigens geen gewoonte van me, alleen om dit uit te proberen.

Ik heb het nog niet eerder gezien.

Kan hier iets aan de hand zijn? Kan het met het koude weer te maken hebben?

• sander

geen nieuwe paus? (:D

misschien roet je dieseltje wat meer en moet je een flesje forte in de tank gooien.

• richard

erg sterk sander die paus !!!!>:D<

• sander

sorry kon t niet laten.

• e46coupe

.

• pieter_bmw

Zal ik eens proberen.

Maar wat kan de oorzaak zijn van wat meer roeten?

Verstuivers en LMM zijn vrij nieuw.

AGR en inlaat niet zo lang geleden schoongemaakt en pakkingen vernieuwd.

Ook luchtslangen gecontroleerd en pakkingen vernieuwd. Carterventilatie pas vervangen door nieuwe type.

• Rob530DH2002

Het door jou beschreven verschijnsel is normaal. Roet zet zich af in je uitlaat, als je een tijdje rustig hebt gereden zal bij plots stevig gasgeven een deel van dat roet naar buiten worden geblazen. Vandaar dat je het maar één keer ziet.

• sander

hey pieter misschien een tip

als je nu een probleem voorlegd geef dan direct alle details ,en niet zoals nu in je followup bericht!

als je direct al verteld wat er allemaal al aan de motor gedaan is dan kan dat al uitgesloten worden.

• pieter_bmw

Heb je gelijk in.

Ik zal er de volgende keer aan denken.

• fsmit79

Bij mij hetzelfde hoor, ik rij alleen in zn 5 hoger in toeren dan 2500, in de 1 t/m4 kom ik daar niet boven. En als ik een keer plank gas geef, bij voorkeur in het turbogebied, komt er een roetwolk uit van heb ik jou daar.

In een enkele keer ook effectief in te zetten ;)