Koelvloeistof verbruik en witte rook.. e39

• a.g

Hoi,heb bij mijn vorige bericht op dit forum een vraag gehad over witte rook en melding kuhlwasserstand prufen. Nu heb ik volgens mij een auto die koelvloeistof verbruikt.Want bij elke rit met koude motor na ongeveer 20 minuten krijg ik melding kuhlwasserstand prufen en als ik aan de uitlaat dampen ruik, ruik ik ook een koelvloeistof geur, Moet nu ongeveer een halve liter bijvullen om de 150 km a 200 km. Voor de rest heb ik geen lekkage van koelvloeistof bij radiateur of rond het blok.. Graag een reactie als iemand hier ervaring mee heeft of een garage weet waar we dit probleem kunnen laten oplossen…

• Ronlittle

Laat je koelsysteem maar eens afpersen, ik denk dat je koppakking kapot is.

Grtz Ron

• BMW525tds-E39

Ja dat duidt op een kapotte koppakking!

Worden de koelwaterslangen harder wanneer de motor loopt?

• Bob

Controleer de kleur van je olie eens.

Weet bijna zeker net zoals de rest dat dit een lekkende kop is.

Hoef je trouwens aan de buitenkant niet te zien, deze lekt inwendig

• a.g

Nou heb ik (goed) nieuw heb gisteren een stuk van 150 km gereden vol gas dus gemiddeld 180/200km per uur nu is ineens de witte rook weg alleen de melding kuhlwasserstand prufen heb ik nog heb vervolgens de auto nog 30 minuten stationair laten draaien in de garage maar de slangen werden ook niet harder dan normaal

• a.g

olie is gewoon normaal maar constateerde wel een kleine smurrie op de olie vuldop maar ik moet er wel bij zeggen ik rij er de laatste tijd alleen maar korte stukjes van 5 km dus op een dag 10 tot 15 max..