Mijn Bmw heeft X5 diesel van 2004 verbruikt wat olie, wat is een reeel olieverbruik bij een km stand van 160.000 km? de afgelopen 10000 km heb ik ongeveer 2 liter bij moeten vullen.
Het gaat voornamelijk om de voorgeschreven dikte van de olie, en de 5w30 olie is een zeer algemene dikte die bij BMW gebruikt wordt. Bij BMW dealers betaal je altijd de hoofdprijs, gewoon een olie van de bekende merken zoals, Shell, Mobil, Esso, BP, Valvoline, Eurol, Gulf etc is ook prima. Als je maar geen olie van de Aldi, Hema of Lidl koopt, maar gewoon bij de autoonderdelenhandel. Verder staat het gewoon in het autoboekje beschreven waar de olie aan moet voldoen.
Ik koop altijd de Croonoil Presteza 5W30 LL01 (LongLife 01, hieraan moet de olie voldoen volgens BMW). Ik heb vrijwel dezelfde motor en die gebruikt weliswaar een stuk minder olie (iets van 1 liter op 30.000 km met 3 ton op de klok), maar bij 1 liter op 5.000 km hoef je echt geen actie te ondernemen. Het kan zijn dat jouw motorolie al aan de LL04 specificatie moet voldoen, dat moet je even checken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?