Bmw E36 Coupe Aanschaf

• Sven

Beste Bmw-liefhebbers,

Ik moet een auto gaan kopen binnenkort. Wil heel graag een E36 (coupe), en zal dagelijk ongeveer 60-70KM rijden. Op het moment rij ik een E39 5.20, dacht dat dit zuiniger was als een 5.28 bijvoorbeeld. Dit bleek echter niet zo te zijn!

Daarom vraag ik voordat ik ga kijken, wat is een ‘efficiënte’ keuze? Ik wil zowiezo een 6-cylinder, ben helemaal verslaafd aan dat geluid geraakt! De keuzes waar ik tussen twijfel: 3.20, 3.23 (zeldzamer), 3.25 (lekker pittig), 3.28 is een klein verschil dus lijkt me ook niet aantrekkelijk.

Graag advies dus!

• Sven

Nog even een extra vraag: is een 3.16/18/18is veel zuiniger??

• sander

hey sven

wat wil je ?? dat is de vraag

ik zou voor de 328 gaan (meer koppel) maar ik ben jouw niet.

ik denk dat voor een 3 serie de 2.0 of de 2.3 misschien een gunstig verbruik hebben vergeet niet dat een e36coupe ook al zo,n 1300kg weegt(1247 of zo)

en dat is best wel een heel gewicht

ik denk dat een 316 a 18 op de langere baan misschien iets zuiniger zijn maar als je vaak optrekt dan moeten ze wel vrij hard werken

• Jos

Ik zou gewoon voor de grootste 6 cilinder gaan, hij verbruikt nauwelijks meer dan de andere 2 maar heeft veruit het meeste koppel. Als je eenmaal een 6 cilinder hebt gehad wil je geen 4 cilinder meer. Ik zou het wel weten.

Veel succes,

Jos

• Rob530DH2002

Als je zoveel km's maakt kan je beter een diesel of LPG auto gaan rijden, tenzij je er behoefte aan hebt om de staatskas te spekken, dan moet je inderdaad benzine gaan rijden.

• Sven

Ik wil eigenlijk sowieso een 6-cylinder, dat staat vast. Ik zal ongeveer 60-70KM gaan maken per dag, echter ik zal dit niet elke dag doen. Het is de bedoeling dat ik ook ga fietsen, dus de auto wordt gebruikt op de ‘luxe momenten’. De vraag is: als je een 3.2x zou nemen, welke dan: scheelt een 3.28 (veel) in brandstof gebruik ten opzichte van een 3.20 …

• Rob530DH2002

Kun je eenvoudig uitzoeken, bv. bij Autotrader: http://www.autotrader.nl/auto/autogids/autospecificaties.htm

• sander

als je zuinigheid belangrijk vind ,dan kun je beter gas of diesel gaan rijden

verder kun je een beetje 1 op 10 aanhouden voor een beetje dikkere motor

de 2,8 zal iets duurder lopen maar niet echt veel

• ge46rard coupe

hallo

ik rijd ook elke dag zo'n 70 km naar mn werk, maar ik heb nu een e46 coupe op lpg g3. dit scheelt ernorm in brandstof en in mijn portemonnee. ik had ook een e39 520i en gem 1/10km dus dat koste mij ook aardig wat benzine. het enige wat meer kost met lpg, is de wegenbelastig, maar dat was voor mij maar 2 tientjes in de maand meer

gr gerard

• 325I

Hallo,

Zelf heb ik een 325i (1991) Als je een wat nettere auto wilt met wat meer vermogen, dan zou ik voor de 328I gaan. Deze zijn namelijk Aanzienlijk stiller dan een eerdere uitvoering 325i. Ik heb de mijne echt stil proberen te krijgen. Compleet nieuwe uitlaat (wel imitatie) maar hij heeft nog steeds een behoorlijk kabaal, meestal niet erg maar soms wil je echt wel dat hij wat stiller is. Vermogens verschil is er alleen maar (een klein beetje) als je echt gaat trappen.

320 vs 328 Vermogen/Geld/verbruik??? en ach, de dubbele uitlaat. staat wat sportiever.

Verbruik van die van mij is 1:9 (gecombineerd snelweg/B weg) op zijn zuinigst. Lukt het om zuiniger te rijden, dan moet je wat vaker in de binnenspiegel kijken, je houd dan namelijk nogal wat mensen op.

Oh en ik rijd ook iets van 60 Km per dag, ik ben te lui om te fietsen.

Succes.