Witte "rook" en melding:kuhlwasserstand

• a.g

hallo,bmw fans,heb sinds kort een bmw 523 e39 .rijd prima alles doet het,,maar het valt me op dat als ik op snelweg rijd en een dot gas geef (flink wat) dat komt er best wel wat witte rook uit de uitlaat ..en ik krijg er de melding van kuhlwasserstand.. ik weet dat je dan ff het koelwater peil moet chekken,, maar die is op peil ..Wat kan er aan de hand zijn en wat kan ik er aan doen??

• fsmit79

Hmm, witte rook duidt op koelvloeistof die verbrandt. Het eerste waar ik aan zou denken is een lekke koppakking. Verbruikt je auto geen koelvloeistof? Je kunt een lekke kop herkennen aan koelvloeistoflekkage rondom het blok, een mayonaise achtige troep in het koelvloeistofreservoir, en als je de dop van het reservoir houdt en een flinke dot gas geeft, bubbels in de koelvloeistof.

Ik zou beginnen met het verbruik van de kv goed bijhouden. Mocht je twijfelen, dan kun je een garage vragen het systeem af te persen. Een lek zou dan boven tafel moet komen.

Maar ongetwijfeld kan Vakman Ruud je bij deze auto's een specifiekere oorzaak aanwijzen.

• Rob530DH2002

Met dit weer heb je als snel een behoorlijke damp uit de uitlaat, zeker als de uitlaat nog niet op temperatuur is, of is het echt rook? Meet je koelvloeistof niveau enkele dagen als de auto vlak staat en met de motor op bedrijfstemperatuur. Heeft de auto een normaal verbruik? Bij een te rijk mengsel zal je met dit weer namelijk extra waterdamp hebben uit de uitlaat.

• a.g

ok,de auto heb ik namelijk bij een erkende autogarage gekocht,hopelijk klopt het wat betreft damp want echte rook is het niet.. ik heb ook onder de mtorkap gekeken en onder de auto en nergens ligt koelvloeistof .het verbruik is redelijk normaal denk ik want ik heb hem namelijk niet zo lang..

• a.g

wat betreft koelvloeistof kuhlwasserstand prufen: ik krijg die melding steeds als de auto op temperatuur is dus ongeveer na 20 minuten rijden. en als ik na een dag werken weer na huis wil weer de zelfde melding. dus zodra motor koud is geen melding motor warm gelijk melding…

• sander

sensor kapot?

• a.g

Waar zit die sensor ?? en is makkelijk zelf te vervangen??