Nokkenassensor

• Anco

Goede middag,

Ik heb een 316 ti uit 2001 tot volle tevredenheid. Ik heb op dit moment een melding cq storing. Ben vanmorgen bij de bmw dealer geweest en deze hebben de auto even uitgelezen. Volgens de bmw dealer is het de nokkenassensor en moet deze vervangen worden.

Nu wil ik graag weten kan het geen kwaad om hier een 1,5 week mee te blijven rijden? ( Dealer heeft eerder geen tijd)

En wat kost zoiets normaal? Ik kreeg op 240 euro voor alleen de sensor vervangen en ook was de accu volgens de dealer aan vervanging toe en hier vraagt hij 170 euro voor.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

• wjmaas

klinkt best duur voor een nokkenassensor, maar dat is incl inbouw neem ik aan?

voor mijn e36 koste deze iets van 90 euro, inbouw is zelf wel te doen..

er mee door rijden is volgens mij niet zon ramp..

gr Willem

• Rob530DH2002

Accu wisselen stelt nog minder voor dan nokkenassensor vervangen, als je de accu zelf wisselt hou je meer dan helft in je beurs. Maar je zegt zelf al dat je naar de dealer bent geweest, iedereen die hier post en leest weet dat dat de laatste plaats is om heen te gaan, helemaal als het om zo'n simpele ingrepen gaat.

• ge46rard coupe

naar een BMWdealer zou ik zeker niet heen gaan. of je moet een rijk gevulde portemonnee hebben en bereid zijn om bijna 100 euro p/u neer te leggen voor arbeidsloon. zoek een garage die onafhankelijk is en informeer bij verschillende garages wat betreft je reparatie, dat scheelt je behoorlijk wat geld.

gr gerard

• Anco

Bedankt voor de reacties zover, de reden dat ik even naar de dealer ben gegaan was eigenlijk omdat het lampje motormanagment ging branden en ik niet wist wat dit zou kunnen zijn en wilde voorkomen dat er aanzienlijke schade zou onstaan. Ben helaas niet zo technisch onderbouwd.

Ze vertelden me daar dat het de nokkenassenor was en dat de accu eigenlijk ook aan vervanging toe was. Maar vindt inderdaad € 240 euro wel veel voor een sensor.

Maar als ik jullie goed begrijp kan ik dus ook naar een willekeurige kleine garage voor deze reparatie? Iemand een idee waar ik in de omgeving Papendrecht cq Rotterdam heen zou kunnen gaan qua betrouwbare kleine garage?

• fsmit79

Beste Anco,

als je een schroevendraaier en hamer kunt hanteren, kun je ook zelf de accu vervangen. Bij een willekeurige automaterialen handel kun je met je kenteken de juiste accu ophalen. Vervangen is echt heel simpel.

Voor de nokkenassensor geldt hetzelfde, alleen zul je die vermoedelijk bij een dealer moeten kopen.

• Anco

Ok , bedankt voor zover. Ik heb besloten om het zelf te gaan doen met hulp van een oom die regelmatig wat met auto's doet.

Ik zal die sensor bestellen bij de bmw ben benieuwd wat deze los kost. Heb al geinformeerd voor een accu en voor deze ben ik € 70 kwijt. Dus inderdaad aanzienlijk goedkoper.

• e46coupe

Als het goed is, is de nokkenassensor origineel van het merk Bosch. Dus als er een Bosch dealer bij jou in de buurt is,

kun je hem ook daar bestellen. Ze hebben meestal ook een werkplaats, dus kun je ook vragen wat eventueel

het vervangen van een sensor kost. In ieder geval goedkoper bij de dealer… (tu)

• rich 528

hoi

nokkenassensor kost bij carpartsdirect 61 euro dan moet je die alleen er nog in zetten.

dit is dan de prijs voor een sensor van een 528 i maar ik denk dat de prijs niet zo veel uit maakt.

gr

richard