Ik heb in twee 520i 's van 2002 een proefrit gemaakt. De eerste was stil. Alleen bij gas geven vanuit stilstand en accelereren hoorde je een lichte brul in de verte net of je een machtige machine in werking stelt. Mooi en verslavend geluid. Helaas was deze verkocht aan iemand anders voordat ik mijn eigen auto had verkocht
Uiteindelijk eigen auto verkocht en toen moest en zou ik een e39 bezitten. Toen heb ik van een particulier een andere 520i uit 2002 gekocht. Eerst proefrit gemaakt. Ging vooral over klinkerwegen en het viel toen niet op dat de motor aan de lawaaiige kant was. Achteraf na de aanschaf kwam ik erachter tijdens ritten over normale wegen.
Ik weet hoe een BMW 6-cilinder moet klinken en dat mis ik ontzettend. Weet iemand hoe ik de 6 cilinder geluid terug kan krijgen zonder dat lawaaiige en 4-cilinderachtige van nu? Zo kan ik net zo goed in een astra van 17 jaar oud rijden.
Auto heeft pas een Inspectie 2 gehad maar zonder verandering aan geluid.
Het lawaai lijkt vanuit het motorruim te komen en niet van de uitlaat maar ik kan het mishebben.
Motor is verder krachtig. Alleen bij 1500 rpm soms niet hinderlijk licht stotterend rijden.