slaat af als hij warm word

• Richard

Hallo

Ik heb een 540i uit 97 en heb het volgende probleem.

Bij de koude start is er niks aan de hand maar zodra hij warm is dan slaat hij af. hij start dan moeilijk en soms loopt hij weer voor een min of 3 a 4 en slaat dan weer af.

Dit kan gepaard gaan met een fikse knal uit de uitlaat.Bij herhaaldelijk starten gaat het toerental ook dansen tussen 1800 en 0 om vervolgens weer dood leuk gewoon te gaan lopen voor een paar minuten.

Zal even opnoemen wat ik al vervangen heb

kleppendeksel pakking ,bougies ,de thermostaat inclusief twee sensoren, de carterventilatie klep en zelfs het elektrische contact blokje achter het contactslot.

Heb hem laten uitlezen in het begin en de storing was een sensor in de mapcooling (foutcode 139 ).

Nu weet ik niet meer waar ik moet zoeken, wie o wie heeft een goede tip voor mij en niet die met mijn aansteker dichterbij gaan staan want daar word ik de hele week al mee geconfronteerd.

please mannen want hij staat al 7 weken stil nu

groetjes Richard

• RICHARD

Richard Schreef:

——————————————————-

> Hallo

>

> Ik heb een 540i uit 97 en heb het volgende

> probleem.

> Bij de koude start is er niks aan de hand maar

> zodra hij warm is dan slaat hij af. hij start dan

> moeilijk en soms loopt hij weer voor een min of 3

> a 4 en slaat dan weer af.

> Dit kan gepaard gaan met een fikse knal uit de

> uitlaat.Bij herhaaldelijk starten gaat het

> toerental ook dansen tussen 1800 en 0 om

> vervolgens weer dood leuk gewoon te gaan lopen

> voor een paar minuten.

> Zal even opnoemen wat ik al vervangen heb

> kleppendeksel pakking ,bougies ,de thermostaat

> inclusief twee sensoren, de carterventilatie klep

> en zelfs het elektrische contact blokje achter het

> contactslot.

> Heb hem laten uitlezen in het begin en de storing

> was een sensor in de mapcooling (foutcode 139 ).

> Nu weet ik niet meer waar ik moet zoeken, wie o

> wie heeft een goede tip voor mij en niet die met

> mijn aansteker dichterbij gaan staan want daar

> word ik de hele week al mee geconfronteerd.

> please mannen want hij staat al 7 weken stil nu

>

> groetjes Richard

IS ER NIEMAND DIE HIER IETS OP WEET!!!!!

OOK VAKMAN RUUD NIET OF SANDER OF ROB

PLEASE MANNEN

• Rob530DH2002

Defecte nokkenassensor of krukassensor, of zijn dat de twee sensoren die je al vervangen hebt? Ik heb begrepen dat deze niet altijd een storing melden bij uitlezen. Als de nood hoog is zou ik als ik jouw was Ruud gewoon effe bellen.

• richard

nee die sensoren heb ik niet vervangen. toevallig gaf een collega vandaag ook die tip .

ik weet alleen niet waar de sensoren zich bevinden. zit de krukas sensor toevallig in de buurt van de multiriem want die is er vlak voor dat de storing begon kapot gegaan en heeft dus misschien wat schade aangericht.

morgen krijg ik een nwe stappenmotor binnen want dat kan het ook zijn volgens de garage. heb trouwens de lmm ook al vervangen zonder succes.

het nummer of email van Ruud heb ik niet helaas.

dank je voor je reactie

groetjes richard

• Jos

Zijn gegevens vind je op www.rapservices.nl

Jos

• Rob530DH2002

Tsja de stappenmotor…ik heb nog niet eerder gelezen of gehoord dat deze er voor kan zorgen dat de motor compleet uitvalt, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het nooit voorkomt. Wat betreft de positie van de sensoren raad ik je aan om op bmwfans.info of op realoem.com te kijken. Vul de laatste 7 tekens in van je chassisnummer en je hoeft verder geen info in te voeren om je auto te zoeken.

• richard

idd het was de stappenmotor niet .

heb een mail van Ruud gehad en raad mij de nokkenas sensor te vervangen .

zal maandag meteen er een halen en plaatsen .

hou jullie op de hoogte

groetjes richard

• richard

hallo

gisteren is dan eindelijk mijn auto weer optimaal gaan lopen.

heb de nokkenas sensor vervangen en het afslaan bij warme motor was dus meteen over, alleen kreeg ik meteen een nieuw probleem nu deed de koude start het niet meer.

weer alles na gelopen en merkte dat bij de stekker van de LMM eraf hij beter liep dan erop.

begreep er niks van want het was een nieuwe. weer alles los gehaald en de oude erop gezet en nog steeds niks (grrrr)

heb op aanraden van een monteur een busje startpilot gekocht en gekeken of hij nu wel wilde aanslaan en………..ja hoor.

brandstoftoevoer nagekeken en heb een nieuwe brandstoffilter geplaatst .(lekker werkie zonder brug) en een nieuwe accu gezet en voila hij loopt weer als nieuw.

heb alleen een hoop onderdelen gekocht wat dus achter af niet nodig was maar ok tis niet anders.

wil iedereen bedanken voor de suggesties en vaardige kennis.

groetjes Richard