Kofferbak kan niet meer dicht

• fsmit79

Ik heb het volgende met mijn e39 touring uit 97. Al een tijdje deed de handgreep het niet, maar kan ik de kofferbak nog gewoon open krijgen met het knopje op het dash, en de afstandbediening. Vorige week kon ik ineens de kofferbak helemaal niet meer open krijgen, alleen met de noodvergrendeling in de achterklep (van binnen uit). Gisteren maakte het hydrolische apparaatje een rare herrie, en ging het slot niet echt lekker open, en nu vanavond hoor ik helemaal niets meer.

De vergrendeling in het slot blijft niet meer dicht zitten, het hydrolische deel maakt geen geluid meer en bovendien werken de knopjes op het dash en de ab niet meer. Ik heb de klep nu maar dicht gebonden van binnenuit.

Ik ga dit weekend de boel maar eens open maken om te kijken of ik zichtbaar iets kan vinden, maar heeft iemand een duidelijke aanwijzing dat dit een kabelbreuk is, of juist het hydrolische deel dat kapot is?

En kan iemand vertellen of de motor massa gestuurd is, of met 12V?

• Vakman Ruud

In de motorunit zit een microschakelaar die het signaal naar de elektromotor geeft om de bak te sluiten.

Helaas niet te vervangen.

Ik heb nog wel een complete unit liggen.

Succes.

Ruud

• Richard

Hetzelfde euvel heb ik ook vorig jaar gehad en bij mij was het veertje in de unit afgebroken, heb een nieuwe gemaakt en hij doet het weer.

succes

Richard

• fsmit79

Zojuist de boel even open gehaald om te kijken wat er mis is. Het motortje dat het slot bediend doet het nog wel, maar ik moet hem steeds iets induwen om het mechaniek te laten werken. Dat moet dus inderdaad vervangen worden. Ruud, hopelijk kan ik snel bij je terecht? Zie ook mijn privebericht!

Daarnaast deed de handgreep in de klep het al een tijdje niet meer. Het lijkt erop dat door alle viezigheid van buiten de boel stroef heeft gemaakt. Ik hoor nog wel het klikje, maar waarschijnlijk is het doorgebrand ofzoiets, want er gebeurt niets. Ook dat moet ik dan maar dircet vervangen.

Wel een rottige klus om die beplating weer op zn plek te krijgen!

• fsmit79

Probleem is opgelost. Ik heb een nieuw slotmechanisme gekocht, slotplaat inclusief motortje, voor 61euro. De veer in de oude zit nog vast, dus dat was het probleem niet. Was dus echt het motortje. Alles werkt weer keurig. Monteren was een eitje.