Wil niet start of slaat af na 5 seconden

• E36cabrio

Mijn E36 Cabrio heeft weer eens kuren.

Ik heb de auto een week of 6 niet gebruikt om dat de accu leeg was.

Nu een nieuwe accu er in gezet en de auto gestart.

Motor heeft ongeveer 10 minuten stationair gelopen en stopt er plotseling mee.

Op nieuw de auto gestart , motor slaat aan en gaat weer uit na 5 seconden.

Gas geven heeft geen zin want er komt geen brandstof.

Als ik dan opnieuw start slaat de motor helemaal niet aan, pas als ik 5 minuten wacht dan loopt hij weer 5 seconden.

Zelf denk ik dat het aan de brandstof toevoer ligt.

Afgelopen zomer is de brandstof pomp nog vervangen.

Het kan er toch niet mee te maken hebben dat de auto een maand lang zonder stroon gezeten heeft.?

Motor heeft toch eerst gewoon 10 minuten gelopen.

Iemand enig idee?

• Jos

Ik heb zoiets vaker op het forum gelezen. Het zou ook een verstopt brandstoffilter kunnen zijn. Een vaak vergeten onderdeel.

Heeft volgens mij niets te maken met een tijd niet gelopen te hebben. Als ie eenmaal loopt krijgt ie zijn stroom via de dynamo.

Succes ermee.

• E36cabrio

En waar zit het brandstof filter dan.?

Kun je hier gemakkelijk bij of moet de hele tank er (weer) onder vandaan gehaald worden?

• Jos

Die zit over het algemeen aan de onderkant van de auto van de auto. Ik weet het ook niet precies, in ieder geval bij mijn e39 is dat wel het geval.

Tank hoeft er zeker niet vanaf, maar de auto moet wel op de brug om erbij te kunnen. T'is een kwestie brandstofleiding aan 2 kanten afklemmen zodat je het filter kan verwijderen en vervangen.Misschien dat een ander forumlid er iets meer over kan vertellen.

Vaak kunnen mensen van de ANWB (wegenwacht)je in noodgevallen ook wel een eindje op weg helpen, maar dan moet je uiteraard wel lid zijn.

Succes.