E34 Airconditioning doe het niet

• Nick

Ik heb een e34 touring m50 525i

Ik heb de auto 2 maanden geleden gekocht en toen deed de airco het ook al niet en nu in de winter heb ik het niet nodig.

Over een paar maanden kan ik deze wel goed gebruiken en ben dus nu op zoek naar de oorzaak.

Als ik de auto start gaat het lampje van de airco en binnenluchtcirculatie aan. Na een paar seconden gaan deze uit.

Nu als ik op het knopje van de airco druk gebeurt er niets. Ook als ik op het knopje van de binnenluchtcirculatie doet deze het niet. Het deze 3knopje voor de achterruitverwarming doet het wel.

Wat kan de oorzaak zijn?

Groetjes,

Nick

• Bob

Nick,

Oorzaak, drukschakelaar defect. en afvullen.

Airco computer kan nu geen druk meten en dus gaat het lampje even branden, en daarna uit.. inschakelen is dan niet mogenlijk.

Had dit zelf ook bij mijn vorige e34, had hier zelf airco ingebouwd, en exact hetzelfde probleem.

Drukschakelaar vervangen, afgevuld en klaar.

LET WEL OP, als je een immitatie besteld, laat de autohandel dan geen druksensor van een audi A8 bestellen, staat in het systeem dat het dezelfde is maar de stekker aansluitingen zijn anders, dus echt eentje voor een bmw bestellen.

Succes!

Gr., Bob

• Nick

Ik zag net je bericht ook via google:

http://bmw.startpagina.nl/prikbord/8950321/airco-probleem-e34

Ik zal van binnenkort kijken hoe ik het kan vervangen, bedankt voor het advies. Ik moet toch langs een sloperij voor andere onderdelen zoals een spanrol voor de multiriem en sierstrip. En nu dus ook een drukschakelaar .

Ik houdt jullie op de hoogte, zal wel een paar weken duren, heel druk met competitie.

Groetjes,

Nick

• Rob530DH2002

Die spanrol zal niet veel kosten bij de dealer lijkt mij. En ik betwijfel of ze op een sloperij van een complete motor een losse spanrol gaan verkopen.

• Bob

Persoonlijk zou ik een drukschakelaar ook niet op de sloop kopen.

Kost maar een paar tientjes maar wel voor jaren lange dienst..

Op de sloop is het nog maar weer de vraag of die het doet de ja of de nee..

• BMWMaX

Let wel op dat beneden een bepaalde temperatuur de airco het niet doet.

• Nick

een spanrol is inderdaad moeilijk op de sloop.

de spanrol en intererieur filter zijn besteld bij de dealer.,

volgende week ga ik de drukschakelaar bekijken en de druk doormeten en als deze inderdaad kapot is zal ik deze ook bij de dealer bestellen.

Maar wat houdt in, beneden een bepaalde temperatuur? onder de 5 celcius blijft de airco uit of zo?

• Bob

De exacte grens van de temperatuur weet ik zo niet.

maar dit houd in dat de airco niet aangaat ook al druk je op het knopje.

Dit om bevriezing van de verdamper te voorkomen, en mocht dit onverhoopt toch gebeuren dan grijpt de drukschakelaar in en zet het zooitje uit.

Maarrr als deze kapot is en een foute waarde door gaat geven dan heb je kans dat in het ergste geval de pomp naar de donder gaat.

• BMWMaX

De exacte temperatuur onderwaarde weet ik ook zo niet maar ik dacht iets van 6 of 5 graden.

• Bob

Drukschakelaar kost trouwens een 34 euro ex.. volgens hbase.nl

heb je een richtprijs..