dom dom.. kmteller kapot :-(

• franklee

Ik hoop alleen dat op de een of andere manier de originele km stand in de nieuwe unit kan komen ipv de te hoge stand van de unit die ik van de sloop heb gehaald. Maar ik begrijp dat de kans bijzonder groot is dat de verkeerde stand in de nieuwe unit terecht komt…

Heeft er iemand ervaring met de chinese kloon van PA Soft? Met het bijbehorende interface kastje BMW compatible scanner versie 1.3.6 ?

• franklee

Met een andere laptop heb ik PA Soft en bijbehorend kastje alsnog aan de praat gekregen. Er wordt mee geadverteerd dat je hiermee de odometer kunt aanpassen (de IKE unit) maar dat klopt niet. Ondanks het feit dat de hw/sw versie op de lijst staan, geeft de software een foutmelding. Dit wordt veroorzaakt doordat de IKE een bepaalde chip bevat die het overschrijven onmogelijk maakt. Wellicht dat bij oudere versies het nog wel kan, maar hiermee is het avontuur dus afgelopen en is een nieuwe unit inderdaad nog de enige optie. Staat gepland voor 29 jan as. bij de BMW dealer.

• Rob530DH2002

In ieder geval bedankt voor het posten van alle ins- en outs, dan weten we dat het oppassen geblazen is met die tellerunits. Bij mij is ook een enkele pixel slecht, niet genoeg voor demontage maar mocht het ooit zo ver komen houdt ik dit verhaal goed in m'n achterhoofd.

• sander

frank van renticom had een goed adresje voor dit soort reparaties

met garantie!

• franklee

Zo, nog even het einde van het verhaal vermelden.. Vandaag is een nieuwe combi gemonteerd en……. tot mijn verbazing is het gelukt om toch de kilometerstand van de oude,defecte combi in het systeem te krijgen, ondanks eerdere geluiden dat dit waarschijnlijk niet zou lukken. BMW dealer Dubbelsteijn in Dordrecht heeft dit prima gedaan! Verder had ik aangegeven dat de thermostaat vervangen moest worden aangezien de motor op de snelweg niet meer voldoende warm leek te worden. Bij Dubbelsteijn waren ze niet overtuigd dat dit dringend noodzakelijk was en men had het idee dat dit best eens te maken kon hebben met de verkeerde combi. Vandaag tijdens mijn dagelijkse 200km leek de temperatuur inderdaad in orde.

Toch positief om te zien dat deze dealer niet voor het gemakkelijke geld ging door op mijn verzoek toch een andere thermostaat te monteren maar mij adviseerde het eerst nog maar eens te proberen. Hulde!!

Al met al wel ruim eur 500,- voor de combi inc; montage maar dat wist ik van te voren. Ik ben weer blij :-) Nu nog het probleem van de niet werkende achterwisser oplossen, maar daar loopt al een threadje over..

• e46coupe

Dure grap voor een combi franklee. Maar ben wel blij voor je dat de km.stand terug naar de originele stand is.

Succes verder met je achterwisser.

We horen het wel hoe je dat weer hebt opgelost.

• Joop van Hoof

Hallo,

Kan ik die oude klok van jou niet overnemen ? Mijn buiten kast is gescheurd.

Groeten Joop.

• franklee

hoi Joop

dat kan, ik had in eerste instantie gedacht om er zelf eens wat mee te gaan rommelen, maar anderzijds heb ik er wel eur 100,- voor betaald bij de BMW sloper.Wat wil je bieden (anders ff via email)