onsteken xenon

• ruud530

ik heb al sinds een tijdje last dat mijn linker xenon lamp niet altijd wil ontsteken pas na verscheidende malen mijn verlichting aan en uit te schakelen pakt hij een keer nu ben ik er denk ik wel van overtuigt te zijn dat de ballast niet goed meer werkt nu is mijn vraag welke soort ballast moet ik kopen de xenon verlichting zit er fabriek af in de auto is van 2001. een can-bus ballast of een gewone ballast ik heb werkelijk geen idee

• sander

eeh een originele? is dat niks?

heb je de branders al eens gewisseld ? van links naar rechts en vice versa?

• ruud530

ja branders zijn nieuw bij de dealer 150 euries per stuk exclusief plaatsen :( ik heb daar maar van af gezien ook op aanraden van de man achter de balie zelfs die vond het bezopen duur ik heb maar 2 nieuwe besteld bij xenon world ik meen 45 euro per stuk probleem bleef ik ben er toen wel achter gekomen dat de oude branders niet kapot waren maar bij het vervangen sneuvelde er toch één dure hobby ik heb nu wel een reserve:S werkelijk van alles geprobeerd rechter brander naar de linker kant ik denk nu wel zeker te weten dat het de ballast is, origineel 275 euro toch ook maar weer een beetje googelen gelijk antwoordt op mijn vraag gevonden het moet dus can-bus zijn als het goed is moet ik bij carlight nederland voor 119 euries klaar zijn.

• sander

ah ok op die fiets