Warm lopen voorrem E36

• Peerke59

Beste forrummers,

Mijn linker voorrem van mijn E36 van '97loopt warm.

Ik heb de klauw reeds uitelkaar gehad, alles goed schoongemaakt, nieuwe blokken gemonteerd, remolie vervangen en uiteraard ontlucht.

Cilinder en zuiger werken goed; geen beschadigingen of roest, de werking met perslucht gechecked

Ik heb het idee dat de hoofdremcilinder niet jofel werkt; bij de laaste keuring werd er ook al een verschil gemeten in remkracht.

Mijn vraag: kan een lekkende cup in de hoofdremcilinder dit euvel veroorzaken of is er nog een andere mogelijkheid waardoor de blokken blijven slepen?

• Vakman Ruud

Als de remmen goed gangbaar zijn dan kan de hoofdremcilinder de boosdoener zijn.

Maar het systeem werkt kruislings dus moet rechtsachter ook blijven hangen.

Je kunt het testen door de remklauw los te maken en met de blokken in de klauw en een extra stuk hout o.i.d tussen de blokken (anders druk je de zuiger uit de remklauw) en iemand ander laten remmen.

Succes.

Ruud

• Peerke59

Ruud bedankt voor jouw reactie.

Nadat de rem eerder bleef steken omdat ie vervuild was, heb ik het hele spul uitelkaar gehad zoals eerder gemeld.

Echter nu blijkt dat ik bij het monteren van de stofhoes een foutje heb gemaakt: deze was niet geheel in de uitsparing gekomen zodat ie half tussen de zuiger en en het huis zat waardoor de boel toch te zwaar liep.:X

Ik heb hele spul weer uitelkaar gehaald en schoon gemaakt.

Ik heb even zitten knoeien om de stofhoes goed op z'n plek te krijgen - de truc is om de hoes eerst ± 1 cm op de zuiger te schuiven en daarna het randje v.d. hoes in de sparing v.h.huis te duwen en dan direct de zuiger door te duwen, als je 'm dan ver genoeg duwt gaat het randje van de hoes vanzelf in de uitsparing v.d. zuiger.

Als ik eerst ff had gekeken had ik geen vraag hoeven stellen; maarja achteraf is het makkelijk praten;)

Mvrgr

Peerke