Achterklep geblokkeerd e36 Touring

• Rutger

Iemand die een handige truc weet om de achterklep los te krijgen? Ik hoor wel vaag iets verschuiven, dus op slot zal hij niet meer zitten, maar indrukken van de knop is nog steeds vast blijven zitten van de klep. Ik dacht dat je bij indrukken van de knop ook iets van ontgrendelen hoort te voelen, dat is nu niet het geval.

Misschien ook iemand die weet of dit een bekend zwak punt is bij de e36? Als dat zo is zou ik het graag willen weten voordat mijn garage uren gaat besteden aan het uitzoeken van iets waarvan de oorzaak al bekend kan zijn.

Heb al vast wat olie in het slot gedruppeld, maar dat zal denk ik niet helpen.

groeten en bedankt,

Rutger

E36 320i Touring

• Jos

Heb je al geprobeerd met de sleutel het slot te openen op de ouderwetse manier? Dat kan namelijk ook bij mijn E39.

• Rutger

uiteraard, inclusief aanduwen tijdens linksom, rechtsom en meer van dat soort dingen.

Ook dan lijkt het slot zelf wel op slot te gaan en er weer vanaf, maar de grendel gaat niet open.

• Vakman Ruud

Ja dat is een probleem.

Weet je zeker dat het slot niet in de hotel of garage stand staat?

Dat is met de gleuf horizontaal. Speciaal zo om te voorkomen dat de klep door ongewenste personen kan worden open gemaakt.

Dus doe de gleuf eerst verticaal.Of eerst naar links en dan verticaal.

Werkt dat niet heb je een probleem.

Dan zijn er maar twee mogelijkheden.

1: het slot uitboren en een nieuw, op basis van de VIN, bestellen anders heb je twee sleutels.

2: de kunststof achterplaat die binnenin onder op de klep zit vernielen. Deze is niet anders te verwijderen omdat er twee snelsluiters aan de onderkant van de klep zitten waar je niet bij kan.

Als de plaat weg is kan je bij het slot mechanisme komen.

Succes.

Ruud

• Vakman Ruud

Schiet me ineens te binnen.

We hebben een keer een klant gehad met hetzelfde probleem en toen deed het slot het wel met de reserve sleutel.

Het was Thom die het even voor de lol probeerde, vlak voordat ik het paneel wilde slopen.

Groeten.

Ruud

• Rutger

Ik had dacht ik alle mogelijke combinaties wel uitgeprobeerd (links-rechtop-midden), hij doet het nu weer wel (tijdelijk), je voelt dan ook duidelijk wat dingetjes in elkaar grijpen als je de knop indrukt.

Ik had ook wat olie ingedruppeld, maar geen idee of dat helpt.

Het lijkt alsof een meenemertje soms iets niet meeneemt, je voelt duidelijk het verschil als hij het niet deed.

Soms ging hij netaan open, vanavond voelde je tijdens het indrukken van de knop een duidelijke ontgrendeling plaatsvinden zoals eerder ook altijd.

Had sowieso de plastic kap onderaan alvast weggehaald, want ik daar zat ik ook al mee.

Kun je er tenminste bij van binnenuit.

Zal de reservesleutels ook eens meenemen, beter geprobeerd dan later spijt.

groeten,

Rutger