Airbag lampje

• Ashok

Hallo mensen,

Ik heb een klein probleempje. Mijn airbag lampje ging spontaan branden en hij blijft maar branden tijdens het rijden. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Alvast bedankt.

• richard

even laten resetten bij de garage. op marktplaats staan er een aantal die ze voor je resetten.

ligt vaak aan de sensor in de passagierstoel , matje defect.

groetjes

• Ashok

Alvast bedankt. Ik heb vanochtend m'n auto voor de keuring gebracht naar de garage en toen heeft hij het lampje gereset. Toen ik wegreed, na 2 minuten, begon het weer te branden. Vandaar de vraag. Ik vermoed dat het toch iets anders is. Het is een BMW E36 Coupe 318 IS.

Bedankt.

• sander

heeft ie m gelijk even uitgelezen??

laat dat even doen dan dan heb je misschien een indicatie van wat er mis is

vaak het matje of de gordelspanner oid

• Ashok

Bedankt Sander, ik zal dat maandag laten uitlezen, maar eerst ga ik kijken bij de gordelspanner en dat matje.

• sander

tja kijken kan maar meestal zie je dr niets aan

• john

ik heb precies hetzelfde probleem gehad. bij de meeste garages kan je de draden die aan dit matje zitten aan elkaar laten solderen. dit matje is dan gewoon defect en zet de aibag buiten werking. als het matje gesoldeerd is registreerd hij constand dat er iemand op het matje zit, waardoor het lampje uitgaat en de airbags gewoon werken.

• Rob530DH2002

Ja, nadeeltje is dat bij een aanrijding die airbag dus ook afgaat als er niemand op zit met dus een grotere schadepost als gevolg. Die matjes schijnen vooral kapot te gaan als je met je knie op die stoel gaat zitten, bv. wanneer je iets wil pakken uit de auto vanaf de bijrijderskant, nooit doen dus.

• paulus

wie weet welke draadjes moet door solderen om het airbag lampje uit te krijggen ,ik heb een 320d uit 1999,e46.

• Louis

Hallo,

Gewoon in de rechter zitting het matje vervangen.

Deze kun je bij de BMW Dealer kopen, kost wel 98 euro. Heb dit onlangs zelf nog gedaan bij mijn E-36 en ook al 6 jaar geleden.

Het is niet moeilijk maar kost VEEL tijd en de stoel-zittng moet uit elkaar. Daarna moet je hem resetten met de diagnose interface, testen en weer OKE.

succes