xenon

• p.hakkert

Ben in het bezit van een 320d 2006 (E91). Via garage xenon laten inbouwen met als resultaat dat er constant een foutmelding (rechter lamp uitgevallen, wat niet het geval was!) gegeven werd. Nu inmiddels weer terug naar de normale verlichting. Wie kan mij aangeven wat de oorzaak van de melding kan zijn?

Thanks

• Sven

Dit komt doordat de xenon lampen nog soort van “aangemeld” moeten worden in de boortcomputer. Misschien kan Sander uitleggen wat er precies moet gebeuren? Ik heb namelijk ook sinds kort een melding hiervan (terwijl alles wel werkt)

• ge39rard

dai is ook wanneer je bij het eerdere e39 model, de latere facelift lampen inbouwt, angeleyes en leds achter. ik kreeg elke de melding bremslicht prufen bij het starten, terwijl alles gewoon werkte. dit wordt veroorzaakt door de boordcomputer. ik kon van de melding af zijn door één of andere module in te laten bouwen.

• sander

dr moet bij oudere autos een weerstandje voor de lampgezet worden

de boordcomp test nl alle lampen of er een weerstandje gemeten kan worden

de xenon ballast geef geen of te weinig weerstand dus daardoor een melding!

wel grappig sven dat je dit nu beaamd ! ik heb je dr eerder voor gewaarschuwd (toch?)

zeg P wat was dit voor een garage ???

een beetje garage weet dat dit niet zomaar kan.

ik denk dat bij jouw auto door de dealer een verandering gepleegd kan worden in je systeem waardoor de xenon wel herkend word,maar dit weet ik niet zeker!

• Sven

Hee Sander, ja dat klopt dat je dat inderdaad hebt gedaan echter heeft hij het dus een week ongeveer prima gedaan zonder melding te geven. Daarom had ik zoiets van “het zal wel, hij werkt zonder meldingen”. hierdoor ben ik er niet op in gegaan :)

• sander

aha op die fiets

hmm das jammer man dat het nu niet lekker werkt

nou ja ik weet alleen dat je een weerstand in moet bouwen in de voeding van de ballast dan ben je dr vanaf