250dkm veel voor 528 (e39)?

• Damster

Hallo BMW vrienden,

Een vraagje.

Ik wil mij een E39 528 kopen maar mijn budget (voor aanschaf) is niet zo hoog en het zal dus een worden met behoorlijk wat kilometers.

Is 250.000 km veel voor een 6 cil. benzine? En waar moet ik bv op letten?

-Distributieriem?

-Automaat?

Ik ben geen echte auto kenner (wel liefhebber:) ) dus help mij aub met wat info.

Bij voorbaat dank,

Damster

• sander

over de distributieriem hoef je je geen zorgen te maken

in de motor zit in dit geval een ketting

de automaat daarintegen kan idd wel eens problemen geven zoek maar even op dit forum

de motoren in deze serie zijn op zich ijzersterk dus daar zul je in principe niet zoveel engs van hoeven verwachten

eerder kunnen andere zaken de pret bederven zoals electrische storingen oid

laat anders de auto eerst even uitlezen door een garage of laat m gelijk even bekijken

• Sven

Ik heb zelf een E39 520 uit '98 met onderhand iets van 220 dkm, zonder problemen. Naar de garage geweest voor een grote beurt: volledig schoon/strak/perfect. Zoals Sander zegt: handig is om hem uit te laten lezen en check of hij bij een proefrit goed rijd zonder storingen. Let erop dat alle electrische systemen werken (cruise, verlichting, etc.)

• ge39rard

waar je ook tegenaan kunt lopen zijn een bv een dynamo of een katalysator, die kunnen ook aan het einde van hun levensduur zijn. simpelweg zijn de aanhangende delen (bv draagarmen rubbers) ook onderhevig geweest aan slijtage bij een hoge kilometerstand. geef anders een paar honderd euro uit aan een anwb of dekra keuring. dan weet je helemaal zeker of het de moeite waard is om de auto aan te schaffen. belangrijk is ook of er een onderhoudsboekje bij zit. beurten zijn gewoon heel belangrijk voor een goede levensduur

succes gerard

• Bart

Heb mijn E39 touring 523 uit 1998 met 220000 km ingeruild bij theo klaassen in malden.

Staat daar nog te koop. een prima auto!!!

• e46coupe

Ook een nadeel:

Hoe hoger de kilometerstand, hoe hoger het brandstof verbruik.

• Sven

Als een auto gewoon GOED bereden is zal dit heeeel erg meevallen hoor.

• BMWMaX

Wat een onzin is dit. Waar is dit op gebasseerd ?

Bewijs en dus keiharde cijfers willen we zien waar dit uit blijkt.

• sander

de theorie zal vermoedelijk zijn: motor is ouder heeft veel gelopen en heeft dus minder pk,s waardoor je bij het rijden ermee meer gas geeft??

een andere reden zou ik niet zo gauw kunnen bedenken.

• e46coupe

BMWMaX, als een persoon om andermans mening en advies vraagt, ben ik bereid om mijn EIGEN ervaringen te delen. Gratis en voor niks.

Wie mag jij dan wel niet wezen om dit onzin te noemen…?

Een benzine auto met 250.000 km op de teller heeft aardig wat slijtage opgelopen. Wat denk je dat de zuigers, zuigerveren, cilinderwanden en de nokkenassen

hebben geleden? Denk je dat de compressie verhouding nog steeds het zelfde is als pak weg 200.000 km terug? Wat als de vorige eigenaar(rs)

hebben bezuinigd op reparatie en onderhoud? Goedkoop olie? Immitatie onderdelen? Allemaal mogelijk, toch?

Ik ben geen automontuer, maar een autoliefhebber. Ik heb aardig wat gelezen en ervaring opgebouwd om hierover MIJN mening te geven.

Mocht jij het beter weten, vind ik het best. Maar je moet hier niemand gaan afkraken, want dat ben je hier op een verkeerde site.