abblendluchte prufen

• lorenzo_7905

Hallo mede BMW rijders, ik heb een BMW e39 uit 2001 (facelift) incl. achteraf gemonteerde xenonlampen en heb de halogeen angeleyes eruit gehaald en deze vervangen door LED lichten (je kan ze op internet makkelijk vinden, plug en play).

vanavond was het 0 graadjes en toen ik de auto startte kreeg ik de melding op de boordcomputer “abblend luchte prufen” ik kijk naar mijn koplamp en mijn rechter xenon koplamp doet het niet, ik doe de verlichting aan en uit en hij doet het weer geen probleem dus.

nu heb ik de idiote situatie dat als ik mijn lichten niet aan heb maar het contact erop heb dat mijn LED angeleyes beginnen te knipperen, niet in een regelmatige “puls” maar af en toe minder dan een seconde aan en uit.. ongeacht links of rechts.

Kan iemand mij hierin adviseren wat ik moet doen om dit op te lossen?

• lorenzo_7905

Nu heb ik mijn halogeen lampen weer in de angeleyes gedaan en het probleem is opgelost (blijkbaar), maar ik wil graag die LED lampen gebruiken (het zijn 7000K LED angel eyes) maar daar krijg ik die rare discolampen van.. weet iemand iets?

• Rob530DH2002

Ik weet niets van de technische kant van het verhaal, wat ik wel weet is dat je de leverancier van die LED lampjes mag aanspreken, er van uit gaande dat je alles volgens het boekje hebt aangesloten en ze niet lang geleden zijn aangeschaft.

• Lorenzo_7905

Hallo Rob,

Had ik natuurlijk al gedaan ;) en hij zei tegen mij dat het flikkeren de checkcontrol was, weet IEMAND hoe lang de check control doorgaat als de auto gestart is?