kleppendekselpakking 540i '97

• richard

Hallo ik heb een vraag, ik rij een 540i uit '97 maar deze begon vreselijk te stotteren en af te slaan. heb natuurlijk navraag gedaan wat het kon zijn en er bleek dus olie bij de bougies te zitten . nu heb ik de kleppendeksel pakking vernieuwd maar nu lekt hij nog steeds. ik heb alleen de buitenste pakking vervangen en niet de binnenste pakking die de bougies moeten afsluiten. nu lijkt het mij verstandig om het hele zootje maar weer los te halen.

maar de vraag is is het normaal dat je die ook moet vervangen en hoe strak kan ik de boutjes vast draaien want ben bang dat ik ze stuk draai. ik kon ze nl met het los draaien bijna zonder kracht los draaien.

gr

• Vakman Ruud

Bij deze motor zitten twee pakkingen als kleppendeksel pakking en ze zijn volledig rondom. Een onder de deksel en de andere onder het kleppendeksel zelf. Dus ik weet niet wat je precies met de binnenste wil zeggen, maar je moet ze allebei vervangen.

Groeten.

Ruud

• richard

Heb inmiddels bij brezan 2 pakkingen gehaald maar daar waren dus niet de kleinere pakkingen bij geleverd die in het midden (binnenste) horen.deze konden ook niet appart besteld worden daar helaas.

heb nu bij de bmw garage weer pakkingen gekocht en wel alle 4 mee gekregen. morgen d-day en hopen dat hij dit keer wel lekvrij is.

dank je voor je reactie ruud.

groetjes

• richard

heb vandaag de pakkingen vervangen en is weer vrij van olie lekkage, alleen nu blijft hij maar een minuut of 5 lekker draaien en slaat dan af.

bij het starten geeft die dezelfde symtomen als tijdens de lekkage dus stotteren en afslaan maar de bougies zijn mooi droog en de bobines dus ook.

Kan het zijn dat hij nu gereset moet worden . heb de accu al een half uurtje los gehad maar het euvel blijft.

wie weet hier iets op.

groetjes richard