trillend rempedaal E39 automaat 530D

• robbiepetje

Hallo,

Onlangs remschijven en blokken vervangen voorzijde (zimmermann en ATE). Vloeistof is niet vervangen. Dit ivm met trilling in het stuur. Dit is momenteel verholpen. Echter na een paar weken kwam bij het remmen een andere trilling terug in het rempedaal. Voornamelijk bij 50/60km is dit het duidelijkste voelbaar. ABS gaat niet branden. Wagen heeft ook M onderstel. Ook als ik hem in de neutraal zet en rem is het voelbaar. Iemand een idee?

Groet,

Rob

• sander

draagarm rubbers??

waarom by the way geen oem remschijven geplaatst????

• pieter_bmw

Wie is de fabrikant van de OEM schijven?

• sander

textar hoezo?

• pieter_bmw

Waarschijnlijk kan je die voordeliger via internet bestellen, dan dat je ze bij de dealer koopt.

En wat is er mis met andere merken zoals Brembo, ATE, Bosch …?

• sander

ok wat heb je betaald dan?

wat daar mis mee is ,tja dat weet ik ook niet maar soms is de kwaliteit toch niet in orde.

ik heb nog nooit gedonder gehad met oem en meerdere malen met aftermarket spul.

ik ben daar klaar mee ,en het prijsverschil zal je nog wel eens kunnen verbazen hoor.

het hangt van het benodigde onderdeel af maar met remmen ben ik erg voor oem of beter.

• pieter_bmw

Voorbeeld ->

Remschijven+blokken+slijtageindicators voor en achter:

OEM bij de dealer ~E500

Internet; textar blokken, ATEof Bosch schijven ~E300 -> E200 minder vind ik toch heel aantrekkelijk, vooral omdat Textar blokken er OEM op zitten. ATE of Bosch schijven zijn ook geen Rommel (Brembo ligt ongeveer in dezelfde prijsklasse).

Via de onderdelenhandel zal het zo'n E400 zijn

• sander

tja maar je hebt nu wel problemen !

hmm originele (JURID)blokken voor €139

schijven voor (merk word niet gegeven) tot 00 €82 vanaf 00 €111 pst

achter (TEXTAR)blokken €80

schijven achter €75

uit de laatste etk ,dus idd zo rond de €500

ik krijg meestal zo,n 20% korting.

hmm ik weet wel wat ik doe hoor!

• pieter_bmw

Ik heb geen problemen.

Als je 20% korting krijgt, dan hoef je er inderdaad minder lang over na te denken.