e39 M52 motor valt uit, verbuik te hoog

• wim

Lastig probleem:

Controle lamp brandt, motor valt af & toe uit,

DME geeft bij uitlezen

- mixture devaluation bank 1-3 bank 4-6

- camshaft position sensor signal not present

- oil temperature sensor

soms - misfire bank 1-3 bank 4-6

Ik heb de nokkenas postie sensoren aan in- en uitzijde reeds vervangen, de auto rijdt beter, maar fouten blijven komen, het controlelampje gaat 1 dag na reset weer branden…

Het verbruik is 1:7,5 voorheen was dat met dezelfde rijstijl 1:11

Wat HOOP ik dat iemand mij kan helpen….

• wimzwart@hotmail.com

ik bedoelde

228 Mixture Deviation: Bank 2

Cylinder 4-6

227 Mixture Deviation: Bank 1

Cylinder 1-3

• rich 528

hoi

wat voor motor licht er in 2.0 2.3 2.8 .

ik heb zelf een 528i en ben over het gebruik ook niet helemaal tevreden maar ik rij ook altijd stads verkeer en kom ook niet verder dan 1:8 maar op de groteweg haal ik met gemak 1:11 bij een snelheid van 140km/h.

gr

richard

• wimzwart

het is een 520i.

het verbuik was goed voordat het controlelampje ging branden

gr

wim

• sander

1 op 8 is voor een 528i aut5 niet zo vreemd hoor

ik haalde meestal in de buurt zo,n 1 op 9 ,op de snelweg was het wel een stuk beter 1 op 13 was zeker haalbaar op een lange rit

• Sven

1 op 13 op de snelweg Sander? Ik haal zo rond de 1 op 12 op de snelweg, fabrieksopgave. Dit is met een 520 handmatig, een stukje zuiniger als een 528 aut (tu)

• sander

je weet toch dat een lichtere motor in dezelfde auto niet altijd perse goedkoper loopt he??

ik wilde niet overdrijven dus vandaar de 1 op 13

ik heb (ongelogen )op een rit naar duitsland een keer 1 op 14 gereden met die auto!!!!

believe it or not

trouwens de z 3,0ltr die ik nu heb rijd zuiniger als de 2.8 5 serie (nu is de z ook wat lichter)

• Sven

Dat blijkt dan inderdaad, had niet gedacht dat een 2.0 6-cyl. ook nog underpowered was eigenlijk.8-) Met wat voor snelheid haalde je dat eigenlijk? (scheelt ook behoorlijk heb ik gemerkt)

(en ik was bekend met het verhaal idd ja, net zoals E34 5.18i vs. 5.25i :))

• sander

eeuh dan moet je idd niet te hard rijden hoor

max 140 zon beetje

ik heb toen met mn broertje samen gereden en die reed liever niet harder (subaru swiftje) 130 a 140 en dat een km of 500 in een keer

2.0ltr is iets van 120 pk? en dat in een auto van 1500kg das niet zoveel hoor.

vooral met het optrekken is dat funest je hebt gewoonweg te weinig koppel dus ga je meer gas geven.

conclusie bigger is better!

• Sven

de 2.0 is 150 PK, blijkbaar dus eigenlijk te weinig voor een auto van 1500 KG. Weten we bij de aanschaf van een nieuwe/andere auto dat we dit dus ook moeten vergelijken :)