Radio instelling E39 blijven niet vast staan!!

• Bob

Hallo allemaal,

Ik heb sinds dinsdag een 528ia E39 in mijn bezit.

Hierin zit een standaard radio waarop je ook de boordcomputer kunt zien.

Nou doet het probleem zich voor, dat als ik de radio netjes kwa tonen en balance heb ingesteld dit de hele rit netjes staat.

Zodra de auto uit is geweest, staat alles weer anders, de balance staat dan helemaal op links, de fader op voor en de bass op max.

Hoe moet ik dit verhelpen?

Gr., Bob

• ilbass@zonnet.nl

Is een bekend probleem. Je dient de Eeprom te vervangen kost zo rond de 50 euro. Ik heb de mijne ooit besteld en de gegevens opgeslagen. Je kan dus een lege Eeprom aanschaffen en deze kan ik dan voor je programmeren.

• Bob

Bedankt voor je reactie,

Waar zit deze eeprom in?

In de radio zelf? Ik heb namelijk een nieuwe besteld omdat in deze ook de pixels niet helemaal top meer zijn.

Als die daar dus in zit is het in feite al opgelost.

Gr., Bob

• BMWMaX

Het meest voorkomende probleem is een onderdeeltje (vraag me niet wat) van een paar dubbeltjes wat vervangen dient te worden. Dit laten doen kost al snel veel en is een goede gebruikte goedkoper.

Het komt zeer vaak voor helaas bij de E39's.

• Bob

Kunnen jullie mij ook vertellen waar dit onderdeeltje zit?

Zoals ik al vertelde heb ik een nieuwe besteld, dus als het in de radio zelf zit is het probleem als het goed is verholpen.

Morgen krijg ik als het goed is de nieuwe binnen, dus ben benieuwd.

Gr., Bob

• ilbass@zonnet.nl

Probleem zit inderdaad in de radio zelf echter heeft het probleem met de defecte pixels hier niets mee te maken. Met andere woorden pixel probleem zit niet in de radio maar in bedieningsunit.

• Bob

Als ik het dus goed begrijp,

De eprom die dus kapot zou zijn zit in de radio module?

Of zit deze dan ook in dat mid dispay die ik dus nieuw krijg, is helaas nog niet binnen, morgen pas..

En waar zit deze radio module?

Gr, Bob

• ilbass@zonnet.nl

Radioinstallingen worden in de radio zelf onthouden. Deze zit in de radio/cassette speler en niet in de mid die je hebt besteld en binnen gaat krijgen.

• Bob

Oké bedankt.

Toevallig wil het zo zijn dat ik ook een cd frontlader binnen krijg, dus gaat de cassete eruit.

Is alsnog het probleem verholpen.

Bedankt voor de hulp en een goed weekend!

Gr., Bob

• ilbass@zonnet.nl

Probleem is dan inderdaad verholpen