ruitenwissers blijfen recht omhoog staan!!!!

• maup

Hallo,

Ik ben in bezit van een 520 type E39 als ik mijn ruitenwissers heb gebruikt en ik zet ze uit blijven ze inplaats van de nulstand rechtop staan.Wie heeft hier ervaring mee.Moet ik ze demonteren en dan in de nulstand zetten.Of is hier een andere oplossing voor.En is dit een reden om de auto af te keuren voor de apk?

• fsmit79

Apk afkeur lijkt me wel, tenzij je naar een garage gaat waar ze het niet zo nauw nemen….

Overigens is de oorzaak vermoedelijk een kapotte 0 stand sensor, die zit naar ik meen in de motor en zorgt ervoor dat de motor stopt wanneer de ruitenwissers in de rustpositie staan. Even goed zoeken op dit forum, er is al een hoop over geschreven. Je zult dan ook een korte beschrijving vinden van de wijze waarop je het moet verhelpen.

• Sven

Het gebeurt ook wel dat sommige mensen dit “mooi” vinden. Kijk eens voor de gein of er een schakelstand tussen zit? Dit kan bij je wissers zitten maar ook bij je schakelaar aan je dashboard. Succes!

• maup

Betekend dit dan als de sensor in het motortje zit dat ik deze moet vervangen,zou het niet aan het mechanisme van de ruitenwissers kunnen liggen.Had zelf ook al wel gezocht in de forum maar dit gaat hoofdzakkelijk over het niet functineren van de ruitenwissers.Dat ze tijdens de regen haperen.Dit doen ze bij mij niet.

• fsmit79

heb je gezocht op de nulstandsensor? Ik weet bijna zeker dat die in de motor zit. Ik heb op de sloop een vrijwel nieuwe kunnen vinden voor 90euro, niet goedkoop maar toch.

• maurice

hoi,

als je weer eens onderdelen nodig hebt kun je ze beter vanuit duitsland laten overkomen.Dan ben je goedkoper uit.Ik werk veel met e-bay.Als je bijvoorbeeld bmw E39 typt krijg je een heel scala aan onderdelen.Zo heb ik laatst remschijven plus remblokken besteld voor en achter was 130 euro kwijt incl. verzendkosten.mijn auto is overgens goedgekeurd ondanks mijn ruitenwissers in de verkeerde stand stonden.is dus geen afkeur.ze hinderen ook je zichtveld niet

• kevin

Hoi,

Ik had precies hetzelfde probleem, met me 320 E36.

Probleem opgelost voor 50 euro bij bmw.

Mvg.

• maurice

kevin,

Wat zeiden ze bij de bmw?