abs sensor

• engel

hallo allemaal heb een 530d bj 2000 aut 321000km abs lampje brande en kmteller en snelheidsmeter deden het niet heb in het archief van de site gekeken links achter vervangen nu heb ik dat gedaan en toen de accuklem eraf en het was een dag goed maar nu brand hij weer de abslampje en kmteller en snelheidsmeter doen het weer niet

en nu hoe moet het wat heb ik niet goed gedaan

groeten engel

• tom68

Laten uitlezen.

Als het goed is kun je dan ook vinden waar de fout van daan komt.

En uitsluiten dat je onnodig dingen vernieuwd eventueel.

• Nils523T.

Heb denk slecht nieuws voor je…; ABS/ASC verdeelblok naast de motor bleek electro kapot met exact identieke klachten als de jouwe. nieuwe 1100 euri aanschaf, reparatie de helft. schijnt door de motorhitte te komen, is hier wel eerder besproken.

Ik vraag me alleen af wat er nou aan kapot kan gaan. Bij mij gebeurde het eerst alleen met warme motor, later met een koude en gingen del lampjes uit MET een warme motor. lijkt mij iets van een los (soldeer?)contact. iemand ervaring?

• Rob530DH2002

Ik denk dat het ABS-module defect door hittestraling komt door regelmatige blootstelling aan verhoogde motorhitte. Je mag er van uit gaan dat sportieve rijders eerder dit probleem zullen krijgen. Met name als de motor kort na sportief rijden wordt uitgezet is er veel meer restwarmte (bv. uitlaatspruitstuk) die niet meer door rijwind wordt afgevoerd. Dat is overigens voor meer componenten onder de motorkap niet wenselijk.

• Nils523T

Rob530DH2002 Schreef:

——————————————————-

> Ik denk dat het ABS-module defect door

> hittestraling komt door regelmatige blootstelling

> aan verhoogde motorhitte. Je mag er van uit gaan

> dat sportieve rijders eerder dit probleem zullen

> krijgen. Met name als de motor kort na sportief

> rijden wordt uitgezet is er veel meer restwarmte

> (bv. uitlaatspruitstuk) die niet meer door rijwind

> wordt afgevoerd. Dat is overigens voor meer

> componenten onder de motorkap niet wenselijk.

Bedoel je daar een onderdeeltje in(onder) het verdeelblok mee, of dit complete verdeel/regelunit naast de motor?

• Rob530DH2002

Weet ik niet, stel je vraag eens in een eerder topic over dit onderwerp (gebruik even de zoekfunctie). Er zijn mensen hier op het forum die dit onderdeel al eens hebben vervangen / laten repareren. Een enkeling heeft zelf een hitteschild gemaakt.

• engel

Heb de ecu van abs laten repareren bij actronics 249€ met 2 jaar garantie moest wel via een garage want ze doen geen zaken met particulieren had eerst gebeld reparatie 160€ maar ja nu 249€ door garage die er tussen komt maar ben zeer tevreden het werkt weer perfekt op de sloop bij van essen in winneweer 400€ een tweedehands dus dit is beter

groeten engel

• Rob530DH2002

Bedankt voor die info, weet je wat ze exact hebben gerepareerd? Als we daar achter komen en het hier posten moet het vast nog goedkoper kunnen. Dat akkefietje met die garage er tussen vind ik eigenlijk niet kunnen namelijk. Ik misgun garages niet hun inkomsten maar als ik zelf handig genoeg ben om zo'n onderdeel te de- en monteren vind ik het belachelijk dat er een garage wordt tussengedwongen die met niks doen zomaar effe € 90,- uit je beurs mag halen.

• ge39rard

heb je hem laten uitlezen dan? ik heb juist gelezen hier, dat er dan een wielsensor van de achterwielen kapot kan zijn. check dat eerst maar zou ik zeggen voordat je verder gaat.

gr gerard

• engel

had de abs sensor linksachter al vervangen maar het probleem deed zich voor als het te warm werd onder de motorkap en het is nu ook goed het was de ecu van abs wel wat er vervangen is weet ik niet de garage gaf alleen de rekening van hun zelf want zelf zie je de rekening niet van actroniks ik vind het ook niet kloppen dat je niet rechtsstreeks zaken kunt doen ik had ze eerst gebeld en toen wisten ze niet dat ik particulier was en toen was de prijs 160€ maar opeens zei die of ik particulier was ja en toen was er niet meer mee te praten alleen opsturen via garage ze waren zelfs erg bot omdat ik dus particulier was en nu was de prijs via een garage 249€ ben er ook niet erg blij mee maar wel dat het weer als vanouds is en ales het weer doet het was me de 249€ wel waard trouwens de sloop van essen Dparts in winneweer moesten 400€ hebben voor een oude dus toch nog 151€ goedkoper en 2 jaar garantie

nou bedankt voor de belangstelling en advies

groeten engel