523i 96

• barteisinga@hotmail.com

beste bmw rijders ,ik heb het volgende probleem met mijn e39 523i bouwjaar begin 96 sedan

sinds een paar dagen heb ik er water in staan ,bij de bestuurders kant onderin komt het water door het vloer heen

en achter ook links achterin ,ik heb het vloerbedekking achter al even los gehad en met een paar doeken het water weg gehaald!!!!!

weet iemand waar ik moet zoeken vrgr bart

• fsmit79

Ik weet niet wat het specifiek bij de bmw kan zijn, maar voorin kan het een aantal oorzaken hebben. De kachelradiator is lek, waardoor er koelvloeistof lekt in het interieur. Dan zou het water plakkerig moeten zijn en viezig ruiken. Het kan ook een roestplek in de bodem zijn, hoewel er dusdanig veel isolatiemateriaal onder je bekleding zit, dat het niet zo snel boven het tapijt moet uitkomen.

Andere mogelijkheid is versleten raam of deurrubbers, een verstopte afvoer van je ruitenwissers waardoor het water via een doorvoer door het schutbord sijpelt….

• wiren

Losse isolatie aan de binnenkant van je portier kan ook de boosdoener zijn.

• BMWMaX

Hele grote kans, weet het bijna zeker, dat de afvoer van de bak onder het interieurfilter verstopt is. Dit is een euvel die vaker voorkomt bij de E39.

Het hele huis verwijderen en dan de rubberen stop eruit halen en de boel ontdoen van vooral bladeren.

oke bedankt voor jullie reacties zal morgen even kijken heb hem nu gelukkig droog in de garage staan

lag nog behoorlijk wat water in , en het isolatiemateriaal is ook net een spons moest het water er uit knijpen.

• Rob530DH2002

Mocht dat de oorzaak zijn dan kun je het in de toekomst eenvoudig verkomen door regelmatig bladeren te verwijderen. Als ik de kap open trek en zie die rotzooi liggen dan kan ik het niet laten om alles t/m het laatste blaadje te verwijderen.

• frankko

Ik had laatst exact hetzelfde probleem met mijn e36. Ik had de afvoerslang van de bak waar de buitenlucht door wordt aangezogen zat verstopt waardoor de bak volloopt en vervolgens het water via het chassis de auto inloopt naar het laagste punt achter de bijrijdersstoel. Ik heb beide afvoerslangen verwijderd en met een waterstofzuiger het vocht onder de mat opgezogen en het spul opengelaten zodat het kan drogen.

Vochtprobleem is nu opgelost alleen is het isolatiemateriaal nog wel wat vochtig en dit droogt met dit weer ook niet echt dus iets meer condens deze winter.

Hier een link naar een ander forum waarin het eea met foto's wordt uitgelegd.

http://www.bmwclub2003.nl/viewtopic.php?f=11&t=38357

mensen bedankt voor de info

zat inderdaad water in de bak onder de interieur filter ,wat een werk zeg als je even remvloeistof wil bij vullen

maar zoveel bladeren lagen er niet in hoe kan ik het beste die bak waterdicht krijgen ??? rubber zagen er nog goed uit en de zwarte bak is nog heel

• BMWMaX

Niet dicht maken juist. Je moet zorgen dat de afwatering naar buiten open is. Anders het rubber eruit laten (tijdelijk) zodat het water weg kan

• fsmit79

Die bak die je er af hebt gehaald, heeft twee flexibele rubberen afwaterslangetjes. Als die verstopt raken (en dat zitten ze al snel), dan kan het water niet weg, loopt het via de rand van de bak naar beneden en zo komt het dus bij de remvloeistof.

Regelmatig schoon maken. Ik doe hte in de herfst bijna ieder week even snel.