olie verbruik

• rich 528

hallo allemaal

heb een bmw 528i van het bj 1996 en een km stand van 275000 km maar vindt het olie verbruik nog al aan de hoge kant moet er per 12000km 4liter olie bij doen.

ben daarom van plan om 10w60 te gaan gebruiken om dat dit ook wordt gedaan in de m series.

het kan zijn dat het verbruik daardoor minder wordt.

gebruik nu 10w40.

gr

richard

• tom68

Zal waarschijnlijk wel een andere oorzaak zijn.

• Rob530DH2002

Het is een aardig verbruik maar ik raad je aan om de olie er in te doen die BMW voorschrijft, is dat 10W40? Als het 10W40 is dan is er geen man overboord want dat een vrij goedkope olie. BMW zegt net als vele andere fabrikanten dat je bij een verbruik van meer dan 1 liter op 1.000 km pas actie moet ondernemen. Als mijn auto elke 3.000 km een liter olie zou verstoken zou ik de olieverversingen naar 50.000 km o.i.d. zetten aangezien je eigenlijk al continu aan het verversen bent, wel het filter zo als voorgeschreven wisselen natuurlijk.

• sander

waarom zou de 10w60 dan ook maar iets aan je olieverbuik veranderen??

• rich 528

hoi sander

ik denk dat het gebruik van deze olie het verbruik naar beneden kan.

omdat het ook wel gebruikt wordt in de m series met een tehoog olie verbruik.

dus daarom wil ik dit gaan proberen.

gr

richard

• sander

weet je dan wat er behalve de w60 zo anders is aan die olie???

• fsmit79

Beste Rich,

volgens mij kan je beter eens controleren of je blok aan de onderkant niet drijfnat is van de olie, of je carter nog heel is en de boutjes vast zitten, of dat je echt olie verbrandt. 4 liter op 10d km vind ik best veel….

• rich 528

hoi

alles wat je opnoemt is allemaal ok.alles is droog.

dus ik ga er van uit dat hij alles verbrand.

en daarom denk ik aan 10w60.

deze olie wordt ook gebruikt in zware omstandig heden,dus daarom denk ik dat je het olie verbruik hier mee terug kan dringen

gr

richard