bestaat er een code om op je originel bmw cd player mp3's af te spelen

• sander

ok dat had ik nog niet gevonden top !

• Rob530DH2002

Ik ben es even verder gaan kijken, de interface Dension Gateway 300 http://www.navishop.nl/index.php/cPath/261_391_666_668 is eigenlijk in eerste instantie bedoeld voor I-Pods maar ik zie dat deze ook de mogelijkheid biedt voor USB-bronnen, naast of in de plaats van de I-Pod. Deze is ook nog eens met extra functionaliteit uit te breiden (bv. Bluetooth). Bovendien geeft deze interface de mogelijkheid van titelweergave, iets dat de CP600BMW (nog) niet kan èn de Dension Gateway 300 kost maar € 160,-. Toch eens even gaan verdiepen in deze materie, een tijd geleden ben ik daar mee gestopt toen interfaces nog vele honderden euro's kosten.

• sander

het probleem met heeeel veel interfaces is de dsp die bmw in de auto,s gebruikt.

als je die niet hebt dan is alles simpel

de oudere bmw hebben een digitale dsp en die geeft de problemem,heb jke een nieuwere bmw dan heb je een analoge en dan is het makkelijker.

de uitgebreide trackweergave kan pas weergegeven worden vanaf 2006 of met weer een dure interface (www.intravee.com)

ik wil muziek en zit iets minder op de kekke weergave (afweging kosten baten gemaakt)

• Rob530DH2002

Volgens mij is deze E39 toch echt niet van 2006:

http://www.youtube.com/watch?v=QvN6tvtu_uU&feature=related

Of zou het zo zijn dat titelweergave alleen werkt via de I-Pod en als je kiest voor USB dat je dan met hetzelfde ‘probleem’ zit als de CP600BMW? Dan houd je altijd nog het prijsvoordeel.

• sander

nee maar als je dit wilt moet je de intravee met een alpine krc nogwat hebben en een dsp digitaal/analoog converter ,en als je dat uitrekend dan ben je dik €400 kwijt en dan nog een ipod kopen

maar goed

ga maar eens navragen bij dension en dan merk je het wel zou ik zeggen

de cp-600 komt later wel met id tags !

• Rob530DH2002

Ah ok, ik wist niet dat je dat allemaal al had uitgezocht. Dan blijft dus het verhaal overeind dat de CP600BMW een goede keus is. Een I-Pod zou ik trouwens nooit kopen, ik ben allergisch voor alles waar het Apple logo op staat.

• sander

haha tja dat hoor je vaker (je weet dat een allergie komt door een overvloedige blootstelling aan …)

ik heb zo,n ding besteld ,zal me benieuwen hoe eea afkomt

ik ben al een tijdje op zoek naar een goede oplossing en ik denk dat dit wel wat is!

goed dat je een nederlandse verkoper vond zeg ,had ik nog nietr gezien.

• sander

het is by thw way maar een klein dingetje hoor

ik denk ongeveer een pakje sigaretten size malborough

• sander

ik heb dat dingetje nu in de auto en ik moet zeggen dat het geluid en gebruik prima is (geluid is zelfs top!)

enige is dat wanneer ik de auto opnieuw start ik de mode knop even indrukken moet om weer in wisselaar modus te komen.

ga ik nog navragen of dat klopt!

verder een echte aanrader!!

• Rob530DH2002

Heb je 'm in Nederland gekocht of de goedkoopste optie via eBay? Heb je nog info gekregen over software-updates bv. m.b.t. titelweergave?