standkachel?

• wjmaas

hallo,

volgens een vriend van mij die in mijn wagen de webasto zag zitten is dit een standkachel?

ik heb ff gezocht op dit forum en google maar kom niet echt verder

het zou gaan om de webasto thermo z/c-d 12volt 45 w 6386a 5kw

ik zou niet weten waar de bediening van dat ding kan zitten en of het wel een standkachel is en wat je ermee kan

gaat om een e46 van '99 320d executive

gr Willem

• sander

deze kachel word gebruikt om de motor sneller mee op te warmen!

misschien even langs de dealer gaan die kan deze (heb ik begrepen)vrijschakelen voor gebruik als standkachel

• Rob530DH2002

In sommige diesel BMW's zit de Webasto standkachel er standaard in om de motor op te warmen in de eerste minuten na de start. Wil je de standkachel ook gebruiken als standverwarming dan moet deze vrijgeschakeld worden bij de dealer (en er zijn eigenlijk ook wat extra aanpassingen nodig). Of de 320D ook standaard met deze standkachel is uitgerust weet ik niet.

Sander je was me voor ;)

• sander

ik type iets sneller zeker (:P)

• sander

by the way ik heb sind heel kort een setje dis en progman om de bmw,s uit te lezen en ook te coderen geinig hoor!

• fsmit79

Als dat in de 5 serie zou zitten, waar kan ik dat dan vinden?

• sander

wat ?

die standkachel?

ik geloof aan de rechterkant naast de motor?

of aan de linkerkant?

• fsmit79

Hoe ziet dat ding eruit? Lijkt me best fijn om te hebben. Naast de radio zit ook een klein lampje, dat volgens het boekje indiceert of de standkachel aan staat.

• sander

een langwerpig doosje met slangen eraan

• Rob530DH2002

In jouw auto zal die waarschijnlijk niet zitten, zoals ik heb begrepen was dit alleen bij de commonrail motoren het geval (525D en 530D) waar dit aparaat zit ingebouwd als motor-voorverwarmer. Soms vrijgeschakeld als extra accessoire, om ook de inzittenden te tracteren op voorverwarming.