PDC inbouwen E39

• AGA

Hallo,

Ik ben een nieuwe gelukkige eigenaar van een E39 ( 525I uit 99 ) maar helaas zit daar geen PDC op

Ik kan de originele sensoren met kabels kopen voor en achter.

Mijn vraag is heb ik nog meer nodig om het te laten werken en wie kan mij helpen met details met inbouwen, boren in de bumper, waar moet het aangesloten worden enz enz

Groetjes.

• fsmit79

Beste,

ik heb zelf een aftermarket systeem achter ingebouwd. Ok, het is niet origineel en het zit ook niet op de computer aangesloten, maar werkt uitstekend en ziet er keurig uit. Het setje (heb er overigens nog eentje liggen) kost 55e en inbouwen is best simpel als je een beetje verstand van sleutelen hebt. Een originele set kost volgens mij meer dan 1000euro en inbouwen is vervolgens ook nog eens peperduur.

Ik heb daar dus niet de kabelboom voor gebruikt, maar het systeem aangesloten op de achteruitrijlichten. De display heb ik weg gewerkt, geluid is voor mij voldoende. Dat gaat allemaal prima zonder storingen in de computer. In de bumper zitten sparingen voor de originele sensoren. Even uitvogelen waar die zitten, gaatjes boren en installeren maar. Bij het setje zit een boortje met de juiste diameter, dus ook dat is geen probleem. De kabels van de sensoren heb ik netjes weggewerkt en gaan via een doorvoer de kofferbak in.

Het is maar een tip en ik zou je er best mee willen helpen, maar wellicht dat je liever voor origineel gaat…

groet Frank

• AGA

Ik heb liever een originale .

een imitatie heb je ook voor 35 euro bij halfords.

• Peter

Bij een e38 zitten in de (losse) stootlijsten, daar kun je andere voor kopen, dat is wel zo netjes ipv boren.

Verder heb je aan alleen de sensoren niet genoeg, er hoort nog een regelkastje bij.

• AGA

Peter Schreef:

——————————————————-

> Bij een e38 zitten in de (losse) stootlijsten,

> daar kun je andere voor kopen, dat is wel zo

> netjes ipv boren.

> Verder heb je aan alleen de sensoren niet genoeg,

> er hoort nog een regelkastje bij.

Met regelkastje bedoel je module ?

• Rica

pdc module kun je makkelijk 2dehands kopen op marktplaats of sloop bedrijf en je hebt stootlijsten met gaten nodig…

• Vakman Ruud

Ik denk dat je je sterk vergist in het inbouwen van een orginele set.

Benodigd zijn:

Kabelboom, PDC luidspreker. gong-aansluiting, nieuwe stootrubbers met pdc gaten en de sensoren.

Als de rubbers in de kleur moeten komt daar ook nog spuitwerk bij omdat nieuwe zwart of in grondlak leverbaar zijn.

Arbeid ca 6-8 uur plus kosten van de spuiterij.

De kabel moet van achter via de C,B en A stijl achter het dashboardkastje langs (moet er ook uit) aangesloten worden op de gong die links onder het paneel boven de pedalen zit.

En als je ze voor ook wilt komt daar nog een extra kabelboom stootrubbers, sensoren en arbeid bij.

Dus?????!!!!

Maar goed het is jouw geld.

Groeten.

Ruud

• Vakman Ruud

O ja, als je het zelf wilt doen.

Ik kan je het inbouw schema sturen, maar zonder kennis van zaken is het een behoorlijk risico, zeker bij het verwijderen van alle panelen is speciaal gereedschap nodig.

Groeten.

Ruud

• sander

ik heb nog wel een boel pdc spul voor een 97/98 er liggen

oa kabelboom module enz

ook nog een set stoorlijsten voor een m5 bumper

btw ook nog een orginele inzet voor 2 eindpijpen van de uitlaat

• Peter

Ik heb het bij mijn e38 ook gedaan, echt niet zo moeilijk hoor. Probeer bestaande doorvoeringen te gebruiken en dicht ze weer goed af met een plasto-elastische kit. Zorg wel dat je originele schema's hebt, en hopelijk kun je met een soldeerbout overweg, ga niet knoeien met kroonsteentjes oid.