e46 diesel vermogen tekort?

• wjmaas

hallo,

sinds kort in het bezit van een E46 diesel uit 1999

ik heb het idee dat ie vermogen mist, op de snelweg duurt het erg lang voordat ie vaart maakt komt met moeite aan de 170

turbo is net gereviseerd voor ik hem kocht kan dit ermee te maken hebben?

• Jos

Het kan aan een heleboel dingen liggen met de huidige moderne auto's vol electronica en motormanagement. Als ik jou was zou ik de motor eens laten uitlezen op storingen bij de dealer of bij de garage waar je hem in onderhoud hebt. Mogelijk dat een en ander snel duidelijk wordt.

Heel veel succes alvast.

• bas

Ik zou het eens proberen met een luchtmassameter. Klinkt wel zo namelijk

• Vakman Ruud

Zijn alle vacuumslangen van de waste-gate wel goed aangesloten en werken de magneet ventielen na die reparatie aan de turbo?

Succes.

Ruud

• wjmaas

bedankt vor de reacties,

auto loopt op zich prima bij het optrekken lijkt ie boven de 2000 toeren even vaart te maken maar dan bij het schakelen zakt ie ook weer te ver terug naar mijn mening

ik kom van een e36 320i benzine , maar hij zou toch ongeveer net zo snel moeten zijn

waar kan ik die slangen vinden ruud?

gr

• wjmaas

hij is inmiddels uitgelezen bij de garage, zaten verschillende (oude) storingen in, ze hebben er alles uitgehaald

de storing van een injector sensor bleef terugkomen,

maandag terug komen om nogmaals uit te lezen en kijken of dit de enige storing blijft, ik ben benieuwd…..

gr Willem

• wjmaas

nou het probleem is zeer waarschijnlijk de luchtmassameter, ik had al gezien dat die dingen goed aan de prijs zijn:X

iemand nog tips?

gr Willem

• Rob530DH2002

Ja, er zijn vervangende luchtmassameters op de markt, aanzienlijk goedkoper. Gebruik de zoekfunctie eens rechtsboven, het is al vaker voorbij gekomen hier.

• wjmaas

nou, gisteren een nieuwe llm gestoken a 180 euri's, helaas nog geen verbetering, volgende week een afspraak bij de bmw dealer om de nieuwe llm in te lezen,

hopelijk is het probleem dan verholpen

gr Willem

• wjmaas

nou da viel mee bij de bmw dealer, voor 65 euro (tu)was ie ingelezen, alleen het effect is nog nie veel omdat ie door een nieuwe storing nu op een cilinder te weinig loopt, hopelijk is het de verstuiver en niet de pomp:S

gr Willem