interieur reinigen

• Eduard1970

3 maanden geleden heb ik een jong gebruikte 525d (2006) gekocht in Duitsland. bij aankoop was het duidelijk dat de vorige eigenaar flink had gerookt in de auto. De dealer heeft toen een ionisatie behandeling gedaan, en de geur was daardoor al behoorlijk minder. Nu, na 3 maanden(zonder roken), vind ik de geur nog altijd hinderlijk. Iemand ervaring / tips wat ik nog kan doen? Ik denk dat het ook in de leren bekleding zit.

• Rob530DH2002

Het zit OVERAL, want overal slaat rook neer. Leer eerst reinigen en daarna invetten (moet elk jaar trouwens). Hemelbekleding reinigen, deurbekleding, enz. Viezerikken he die rokers?

B)-

• sander

jammer maar helaas die geur gaat er nooit helemaal uit.

(uit ruime ervaring)

hiervoor had ik een 5serie en pas toen ik er een ander dakhemel in plaatste werd het echt beter

je kunt alles loshalen en alle as wegzuigen in je console onder je stoelen je ventilatiesysteem reinigen etc ect

maar helemaal weg is moeilijk.

• Jos

Inderdaad, rooklucht is heel lastig te verwijderen. Over het leren gedeelte van de auto kan ik niets zeggen, daar heb ik geen ervaring mee. Het stoffen gedeelte van het interieur daar kan ik wel iets over zeggen (mijn ervaring dan). Regelmatig een doekje gedrenkt in een oplossing van water met een scheutje schoonmaakazijn en een handje keukenzout (zout wel eerst goed laten oplossen). Doekje goed uitwringen en dan over het stoffen gedeelte voorzichtig wrijven. Daar wordt het goed schoon van en krijg je eventuele vetvlekken ook weg. Je ruikt in eerste intantie natuurlijk wel de azijnlucht, maar dat verdwijnt toch weer na enkele ritten. Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee en heb hiermee altijd een fris ruikend interieur (wel volledig stoffen interieur).

• wjmaas

tegenwoordig doen ze het ook met ozon, apparaat kun je gewoon huren bij Boels bv

een nachtje erin en het zou een stuk beter moeten zijn maar ik weet niet of dat hetzelfde principe is al met ioniseren?

• Robbert

Was bij mij precies hetzelfde. 2 x 24 uur een ozon apparaat erin en 98% van de geur is verdwenen. Met mooi weer ruik ik het af en toe nog, Maar absoluut nieet meer hinderlijk.

Succes! Mocht je andere dingen ontdekken die ook helpen dan hoor ik het graag.

• fsmit79

Ik zou inderdaad eens beginnen met het middenconsole eruit te halen. Je wilt niet weten hoeveel as en troep er onder de asbak verdwijnt, ook al lijkt dat dicht te zitten. Daarna lekker dat Boels apparaat proberen en je leren bekleding schoon maken met een stoomapparaat. Die kan je ook gebruiken voor alle stoffen delen zoals de kofferbak en de hemel. Leer misschien met een aparte reiniger en zadelvet insmeren. Het blijft lastig…..

Ik steek er nog een op :) maar niet in de auto!