electronica probleem E36 20 touring

• nico320

hallo allen, vandaag gebeurde het volgende met mijn E36.

bij het starten op het tankstation viel bij het omdraaien van de sleutel plotseling ale dashboard aanduidingen uit, binnen verlichting uit en auto deed niets meer. zekeringen gecontroleerd maar alles okee. weer geprobeerd te starten maar dashboard blijft dood en ook startmotor doet niets. Dacht eerst aan een kortsluiting in de accu.

vervolgens het alarm met de AB geprobeerd en toen werkten de elektrische portieren plots weer. maar vervolgensn kreeg ik de portieren niet meer ontgrendeld. na een tijdje klooien wekte de AB weer en kreeg ik plots weer dashboard informatie, maar bij het starten viel alles weer uit in de dood stand. weer een aantal amalen vanuit de auto geprobeerd het alarm in en uit te schakelen waarbij plots weer niets werkte en ik handmatig het portier heb ontgrendeld en weer het alarm afging. alarm weer uitgezet middels kontaktslot. uiteindelijk werkte weer alles in het dashboard en starte ook de auto weer. Echter nu werken alle instrumenten niet meer en blijven de lampjes remmen versleten en handrem continu branden tijdens het rijden. Iemand een idee wat dit kan zijn? Optie van loskoppelen van de accu en weer aansluiten ook en oplossing? (reset van de electronica?) Volgens mij moet ik bij het loskoppelen van de accu wel enkele handelingen in acht nemen, toch? Hoor graag van jullie. Het is overigens een M52 vanos maar ik denk niet dat deze info meerwaarde heeft. Alvast bedankt

• Vakman Ruud

Vervang het elektrische gedeelte van het startslot.

Groeten.

Ruud

• nico320

hallo Ruud,

het lag iets simpeler. Tijdens het losmaken van de accuklem bleek dat de minpool los zat en hierdoor waarschijnlijk tijdens het starten er een dermate hoge stroom door het circuit gegaan is waardoor de computer op hol geslagen is. Na het losmaken en weer aansluiten van de polen starte de auto weer perfect. Toch bedankt voor het meedenken