navigatie plaatsen

• John

Goedeavond allemaal,

ik hoop dat ze me hier iets wijzer kunnen maken, ben sind een week in (het gelukkige bezit) van een x5 benzine. met boordcomputer en cd player voorin. mijn vraag is kan ik dit er uithalen en er zo een navigatie systeem inzetten, om is het niet zo makkelijk??

vraagje 2 de vorige eigenaar vertelde mij dat ik de tank niet helemaal leeg kan rijden i.v.m. een “scheurtje” in de slang die in de tank zit, is dit zo te vervangen of moet er een andere tank in ( onder)

alvast bedankt

John

• Vakman Ruud

Het plaatsen van navigatie is wel wat werk.

Kijk ook op: www.wheelsonline.nl of www.thommy.nl

Waarschijnlijk bedoelt die eigenaar de slang die tussen de twee tankhelften inzit.

Die kan vervangen worden door aan beide kanten de vlotter en pomp enz.eruit te halen.

Succes.

Ruud

• e46coupe

Als voor een origineel ingebouwde navigatie systeem gaat, neem gelijk dan de MK4 versie en NIET de MK3.

Als je mij vraagt waarom, heb ik je het volgende te melden:

MK4: 1) DVD, dus heel Europa op 1 dvd……………………………….MK3: 1) CD, dus voor ieder land een apart duur cd

2) snelheid…………………………………………………………………………….2) werkt erg traag

3) mooier beeld……………………………………………………………………….3) grafisch niet mooi

4) meer functies o.a…………………………………………………………………4) alleen engels en duits

- splitscreen functie

- birdview

- Nederlands

Er zullen vast nog wel dingen zijn die ik niet heb vermeld.

Ik vertel je dat omdat ik het ook achteraf heb laten inbouwen en nu spijt heb waarom ik destijds niet voor een (duurdere) MK4 systeem heb gekozen.

Ok, er is een prijsverschil, maar dan heb je tenminste wel iets in je auto die goed, accuraat en snel te werk gaat.

• franklee

MK3 traag? Ik gebruik het dagelijks en het werkt perfect. Misschien traag als er een niet-orignele CD in zit die leesfouten veroorzaakt? Ik heb de meest recente (originele) benelux versie gekocht en het werkt als een speer.

Verder indersteunt MK3 nederlands dmv een sofrware update, werkt eveneens perfect. Deze update zorgt ook voor een modernere look, zodat de MK3 erg op de MK4 look lijkt (maar geen 3D en birdseye view)

Ik denk dat het van de persoonlijke voorkeur en rijgebied afhangt of MK4 de meerprijs waard is,

• Rob530DH2002

Hey franklee, waar heb je de firmware laten updaten en wat kostte het en weet je het versienummer? Ik heb volgens mij ook een MK3 met CD, maar wel split window. De snelheid is niet irritant, maar maps laden bij bv. in- en uitzoomen kost enkele seconden. Ik weet niet wat het prijsverschil is tussen de MK4 en MK3 maar ik kan beamen dat de MK3 goed doet wat ie doen moet en dat is je zeggen hoe je moet rijden. Voor noodgevallen heb ik nog Sygic op mijn Nokia N95 draaien, TomTom achtige software die eveneens uitstekend werkt.

• franklee

ik heb het laten doen bij wheelsonline.nl, de update is toen gedaan samen met het installeren van een parrot 3100 en alphine/canbus interface voor de ipod aansturing. Dat was een totaalbedrag, waarbij dit is meegenomen. Ik weet niet wat de losse kosten zijn, de software versie moet ik nakijken, volgens mij de meest recente voor de MK3.

Het is mogelijk om de update zelf ook te doen, ik ben ergens tijdens het zoeken op internet de cd's tegengekomen met de sw voor zowel mk2, mk3 als mk4, Voor sommige versies is een zgn key-cd nodig die na de sw-update nog iets moet doen,

Vraag me alleen niet waar, want ik heb de url niet meer.

Overigens gebruik ik nooit het mapoverzicht, maar altijd text-only met de icoontjes erbij. Dit werkt voor mij net zo duidelijk als met een kaart erbij, splitsingen op snelwegen worden toch keurig weergegeven met een soort icoontjes/grafische weergave. Werkt perfect, het enige nadeel wat ik kan bedenken is tijdens vakantie naar het buitenland, dan moet er een cd worden gewisseld.

• franklee

ik heb even gezocht:

een interessante posting om de MK3 software te updaten:

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=169288

als de key cd nodig is, is deze te vinden via deze link:

http://www.xoutpost.com/articles/all-bmw/navigation/9483-bmw-navigation-operating-system.html

Ik heb het niet geprobeerd, dus eigen risico. Volgens mij zit er alleen geen Nederlandse taal bij

• franklee

grappig, ik heb nog even gekeken, in het bestand V25.zip blijkt de nederlandstalige navigatie stem aanwezig te zijn. Maar nogmaals: eigen risico, ik heb het zelf niet geprobeerd, mijn navi is al in NL

• Rob530DH2002

Bedankt voor de tips, ik ga het eens uitzoeken.

• paul

neem gewoon contact op met wheels on line of thommy. Deze weten alles voor normale prijzen. Kijk op hun sites