Nieuwe bumper

• fsmit79

Afgelopen week een nieuwe bumper gekocht via marktplaats, immitatie wel te verstaan. Vandaag laten spuiten bij autoschade direct in Poeldijk (achter Den Haag). Keurig gedaan, voor slechts 148euro.

Vanavond de oude bumper verwijderd en morgen alles omzetten naar de nieuwe. Hopelijk passen de oude trims ook op een nieuwe immitatiebumper. Ik heb er bovendien twee nieuwe mistlampen bij en ook vanmiddag twee nieuwe koplampglazen besteld. De neus gaat er hopelijk weer netjes uit zien. Toch sparen voor het spuiten van de kap, die zit onder de steenslag.

En voor degene die zich afvraagt, waarom vertel je ons dit; gewoon voor de gein…

groet Frank

• fsmit79

De bumper zit er op. Toch nog een hoop werk. Voordat alles van de oude bumper op de nieuwe imitatie bumper zit, ben je wel even bezig. Nieuwe chromen strips gekocht, nieuwe kentekenplaat en nieuwe mistlampen, die ik bij de bumper kocht. Maandag krijg ik nog nieuwe koplampglazen, helaas is dat vandaag niet aangekomen.

Met dank aan degene die het veroorzaakte, even de rekening opmaken.

- nieuwe bumper inclusief nieuwe mistlampen slechts 80e via marktplaats

- spuiten bij Autoschade Direct 148e

- nieuwe kentekenplaat 9e

- nieuw embleem, chromen strips en diverse plugjes, klemmetjes etc 85e

- nieuwe koplampglazen via Dparts 111e

totaal euro 433,-

en bedankt….:X

• Rob530DH2002

Tel je alleen de kosten die nodig waren om alles in oude staat terug te brengen, of tel je ook de verbeteringskosten mee zoals de koplampglazen, alle nieuwe strips, enz.? Die waren toch niet allemaal beschadigd door de aanrijding of wel?

• fsmit79

Klopt helemaal. Als ik de auto door een schadebedrijf had laten repareren, was ik alleen de bumper, spuitwerk en de strips kwijt geweest. Het embleem en de koplampen zijn dus extra.

Toch, als ik het had laten doen, was ik meer kwijt geweest.

• sander

imitatiebumper??

why?

• fsmit79

Omdat die 80 euro kostte, en bij de dealer meer dan 350, omdat ik deze op marktplaats vond met twee nieuwe mistlampen en omdat het verschil niet is te zien. Hij past perfekt, is keurig gespoten en ook alle losse plastic delen zitten precies zoals ze horen.

Zojuist de nieuwe koplampglazen erop gezet. Wat een enorm verschil! Met de nieuwe kentekenplaat en de frisse glazen ziet de auto er 10 jaar jonger uit! En een bak licht! De lenzen in de koplamp waren ook helemaal beslagen met stof en aanslag. Even schoongemaakt, het rubber met zuurvrije vaseline ingesmeerd en alles weer terug gezet.

Al met al heeft het toch wat opgeleverd. Het ziet er allemaal weer een stuk netter uit. Het enige minpunt is de gehavende motorkap. Misschien dat ik die ooit nog eens aanpak.

Voorlopig erg blij met het resultaat!

• Sven

Misschien leuk om even een foto te plaatsen, ik ben wel erg benieuwd hoor :) ! Veel plezier met je bmw in iedergeval weer :D

• fsmit79

Zal ik doen! Ervoor en erna dan he!

• sander

welke regio zit je frank?

• sander

oja den haag sorry

nah dat help dan niet zo

mn broertje doet wel eens een spuitklusje dus vandaar